ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
לקראת הסלמה בצפון?

הרמטכ"ל הגיע למג'דל שמס: "נפגע בחיזבאללה קשה, אתם תהיו בסבלנות"

הלוי הצהיר בפני ההנהגה הדרוזית: "צה"ל יגיב ויודע להגיב חזק, אתם תהיו בסבלנות, אבל כשאנחנו מגיבים, יכול להיות שיירו לפה יותר, וצריך להקפיד מאוד על ההנחיות של פיקוד העורף כי אנחנו רוצים להכות קשה מאוד בחיזבאללה" | צפו

הרמטכ"ל הגיע למג'דל שמס: "נפגע בחיזבאללה קשה, אתם תהיו בסבלנות"
הרמטכ"ל הרצי הלוי במג'דל שמס צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל רב אלוף הרצי הלוי הגיע הלילה (ראשון) אל מג'דל שמס, ישב לשיחה עם ראשי העדה הדרוזית ובסיום הביקור אמר: "הם לא מבחינים אם הם הורגים דרוזים, יהודים, זה ארגון טרור, הוא רוצה לפגוע באזרחים, הוא רוצה לפגוע בחיילים. אנחנו נלחמים מעל תשעה חודשים, עוד מעט עשרה חודשים, מול חיזבאללה בצפון, פוגעים בחיזבאללה פגיעות קשות מאוד".

דברי הרמטכ"ל הרצי הלוי לעדה הדרוזית במג'דל שמס צילום: דובר צה"ל

"ואני אומר לכם", הוסיף הרמטכ"ל, ישבנו עכשיו, אני התעכבתי פה בשיחה עם ראש הממשלה מארצות הברית, עם שר הביטחון, אנחנו נלחמים מאוד בנחישות בחיזבאללה, כל התקופה הזו, והאירוע הזה יביא לתגובה מאוד מאוד משמעותית. המטרות שלנו, המטרות שלנו מטרות מאוד ברורות, אנחנו נפגע בחיזבאללה קשה, אנחנו ניקח את חיזבאללה אחורה, אנחנו נחזיר את התושבים לבתים בצפון בביטחון, אנחנו מאוד מאוד נחושים לעשות את זה ואנחנו נגן עליכם פה טוב".

סינק של הרמטכ"ל צילום: דו"צ

"אני אומר כאן משהו לכל תושבי האזור, להקפיד מאוד על ההנחיות כי אנחנו נגיב, אתם תהיו בסבלנות, צה"ל יגיב. צה"ל יודע להגיב חזק, אתם תהיו בסבלנות, אבל כשאנחנו מגיבים, יכול להיות שיירו לפה יותר, וצריך להקפיד מאוד על ההנחיות של פיקוד העורף, על ההנחיות של פיקוד צפון, כי אנחנו רוצים להכות קשה מאוד בחיזבאללה, אבל לא לקבל עוד נפגעים פה".

דובר צה"להרמטכ"ל הרצי הלוי במג'דל שמסצילום: דובר צה"ל

עוד אמר הרמטכ"ל לתושבי מג'דל שמס, "באנו להגיד גם את הדברים האלה. באתי להגיד לכם שאנחנו נלחם מאוד בנחישות בחיזבאללה, נלחמנו לפני, ואחרי האירוע הקשה והנורא הזה נלחם עוד יותר. ובאנו גם להיות איתכם, ואני מאוד שמח לראות כאן מכל הנהגת האזור ומכל המקומות, יש לזה משמעות גדולה מאוד. הגיעו מהגליל, מהכרמל, גם דרוזים, גם יהודים, מהנהגות, אנחנו ביחד, גם מהדרום, אנחנו ביחד. והולכים ביחד חזק, ואני מקבל, צה״ל הולך ביחד, ואנחנו רוצים שגם כל האזרחים מכל המקומות ילכו ביחד, ואנחנו היום, דולן פה עם מג'דל שמס מחזקים, ונהיה איתכם קדימה. מפה נלך לעשות החלטות ולהמשיך לעשות את מה שצריך, ותמסרו את ההשתתפות של צהל דולן בצער של כל המשפחות. אני מאחל לפצועים החלמה מהירה".

הרמטכ"ל במג'דל שמס צילום: דו"צ

כזכור, חיזבאללה שיגר אמש בשעות הערב רקטת פאלק מתוצרת איראנית עם ראש נפץ של 50 קילו לעבר מג'דל שמס ופגע ישירות במגרש כדורגל, בו שיחקו עשרות ילדים בני העדה הדרוזית. 12 נהרגו ועוד עשרות נפצעו בדרגות שונות.

בעקבות כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו המריא הלילה בסביבות השעה 02:30 מוושינגטון לעבר ישראל וצפוי לנחות כאן בשעה 13:30 בנתב"ג. משם ימשיך לישיבת קבינט מדיני בטחוני שידון בדרכי התגובה לטבח במג'דל שמס.

הטבח במג'דל שמס האסון במג'דל שמס מלחמת חרבות ברזל הרמטכ"ל הרצי הלוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}