י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
שנתיים אחרי בתה

אבל במודיעין עילית: אשת הרב וראש הכולל נפטרה בערב שבת

הרבנית הצדקנית מרת שושנה רייזל ליברמן ע"ה נפטרה בערב שבת במודיעין עילית. אשת חבר לגאון רבי דוד משה ליברמן שליט"א רב בית המדרש וראש הכולל "אהל ישראל" במודיעין עילית, ונקברה בפניא דמעלי שבתא בבית העלמין באלעד.

אבל במודיעין עילית: אשת הרב וראש הכולל נפטרה בערב שבת
נר נשמה. אילוסטרציה צילום: unsplash

ברוך דיין האמת: מאות מתושבי מודיעין עילית ליוו למנוחת עולמים בערב שבת קודש פרשת פנחס את הרבנית הצדקנית מרת שושנה רייזל ליברמן ע"ה, אשת חבר להגאון רבי דוד משה ליברמן שליט"א רב בית המדרש וראש הכולל "אהל ישראל" במודיעין עילית שנפטרה בשנת הפ' לחייה לאחר שנזדככה ביסורים.

המנוחה ע"ה נולדה בב' סיוון תש"ד וגדלה בשכונת שערי חסד שבירושלים לאחת המשפחות החשובות והמיוחסות לאביה הרה"ח רבי אברהם אליעזר הלוי אייזן זצ"ל מחשובי חסידי קרלין סטולין מגזע תרשישים, והתחנכה בבית יעקב הישן שבירושלים.

עם הגיעה לפרקה נישאה להגאון רבי דוד משה ליברמן שליט"א והקדישה מאז את כל חייה במסירות נפש מיוחדת לתורתו של בעלה בנטלה ממנו את כל עול הבית ומותירה בידו את כל עתותיו לעמל התורה בשקידה עצומה לילות כימים קרוב ל 60 שנה.

לפני כ 30 שנה עם הקמתה של העיר קרית ספר – מודיעין עילית נקרא הרב ליברמן לכהן כרב בית המדרש וראש הכולל אהל ישראל ומאז הקדישה את כל מרצה לימין בעלה למען בית המדרש ותלמידי הכולל.

זכתה לזרע ברך ה', כל בניה וחתניה תלמידי חכמים ומשמשים בקודש כמרביצי תורה. וכן נכדיה ונינה כ"י.

שפכה ליבה בתפילות מתוך עבודת ה' נדירה. זכתה לעשות מעשי חסד רבים בפתחה את ביתה לקשיי יום ובחכמתה הרבה ופקחותה העצומה השכילה להאיר פנים ולתת מילה טובה של עידוד לכולם, הייתה אהובה במיוחד על כל מכריה וכל אחת הרגישה שהיא חברתה הטובה ביותר.

לפני כשנתיים שיכלו את בתם הרבנית הצדקנית מרת שרה שטיגל ע"ה אשת חבר ליבלחט"א הגה"צ רבי מתתיהו שטיגל המשגיח הנודע בישיבת נתיב הדעת - הרב קפלן שבירושלים. ויחד עם בעלה קיבלו עליהם דין שמיים באהבה ובגבורה עילאית.

בחצי שנה האחרונה הזדככה ביסורים קשים וביקשה מדי יום להודות לה' ולומר מתוך שמחה "מזמור לתודה" עד לנשימתה האחרונה. ביום ו' עש"ק פרשת פנחס השיבה את נשמתה כשמניין אנשים היו סביב מיטתה בקבלת עול מלכות שמים.

בהלוייה שיצאה מביתה בפניא דמעלי שבתא השתתפו מאות רבות מתושבי מודיעין עילית ובראשם המרא דאתרא הגר"מ קסלר ראשי ישיבות רבני העיר ונכבדי הקהל עם מאות שביכו את הסתלקותה של הרבנית שהקרינה מהודה עשרות שנים בעיר התורה מודיעין עילית.

הספידוה בעלה הגאון רבי דוד משה ליברמן שקרא עליה בקול בוכים את פסוקי ה"אשת חיל" כשכל מילה ומילה מכוונת עליה ועל מעשיה הכבירים וציין את כל תקופות חייה שעמדה במסירות נפש למען תורתו ותורת ילדיהם כמו כן ציין את גדלותה המיוחדת בקבלה את הייסורים כאחת הגדולים ממש.

כן נפרד ממנה בדברי הספד בנה הבכור רבי יצחק ליברמן ר"מ ישיבת קמניץ בירושלים. מסע ההלוויה יצא לעבר בית העלמין באלעד שם הספידוה בנה רבי יוסף ליברמן ראש כולל ומרביץ תורה במודיעין עילית וחתנה רבי מנחם בלידשטיין מראשי ישיבת רש"י, בנה רבי דוב שליט"א מרבני ישיבת קמניץ, חתנה רבי מאיר אטינגר ר"מ ישיבות כנסת מאיר ודרך החיים, בנה רבי אריה ר"מ ישיבת אמרי חכמה ועטרת שלמה באלעד ובנה רבי יעקב מרבני ישיבת תורה בתפארתה וראש כולל מגדל עוז באלעד. ונכדה רבי יעקב ליברמן ראש הכולל באופקים.

עם הסתלקותה נעקר מנופה של העיר מודיעין עילית דמות מופת ודוגמא של אשת חיל עטרת בעלה, אמא וסבתא שהנחילה לצאצאיה דרך חיים מיוחדת שתישאר חקוקה בהם לדורות.

תהא נשמתה צרורה בצרור החיים. 

מודיעיו עילית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}