י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
האסון במג'דל שמס

מרכז מידע לאזרחים המחפשים מידע, קריאה לתרום דם

בבית החולים רמב"ם נערכו מיד לאחר היוודע האסון בו יש 29 נפגעים בהם: 10 הרוגים, מפגיעה ישירה של רקטת חיזבאללה במגרש כדורגל במועצה מקומית מג'דל שמס. במד"א פונים לציבור להגיע ולתרום דם

מרכז מידע לאזרחים המחפשים מידע, קריאה לתרום דם
פינוי לחדר ההלם ברמב"ם צילום: דוברות רמב"ם

בבית החולים רמב"ם נפתח מרכז מידע לאזרחים המחפשים מידע על יקיריהם/ קרוביהם. בבית החולים פרסמו את מספר הטלפון של בית החולים: 1255144.

ממד"א נמסר כי במהלך האירוע במג'דל שמס, סופקו לבתי החולים כ-100 מנות ומרכיבי דם. במד"א פונים לציבור להגיע ולתרום דם במהלך השבוע במקומות ההתרמה המופיעים באתר מד"א.

בבית החולים רמב"ם נערכו מיד לאחר היוודע האסון בו יש 29 נפגעים בהם: 10 הרוגים, 6 פצועים קשה, 3 בינוני ו-10 קל וחרדה מפגיעה ישירה של רקטת חיזבאללה במגרש כדורגל במועצה מקומית מג'דל שמס.

חובשים ופראמדיקים של מד"א שהגיעו למקום בכוחות גדולים של אמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ, רכבי תגובה מידית ומסוקים, קבעו את מותם של 10 בני נוער וצעירים, והעניקו טיפול רפואי ופינו לבתי החולים 19 פצועים, בהם: 6 במצב קשה, 3 במצב בינוני, 4 באורח קל, ו- 6 נפגעי חרדה.

נחיתת מסוק במנחת רמב"ם, ופינוי לחדר ההלם ברמב"ם צילום: דוברות רמב"ם

פראמדיק מד"א פאיז מחמוד תושב המקום שהגיע לטפל בנפגעים סיפר: "יצאתי מיד לאחת המרפאות שאליהם הגיעו פצועים וראיתי המולה גדולה של אנשים, במקביל התחילו להגיע למקום כוחות גדולים של אמבולנסים של מד"א. המרפאה הייתה מלאה בנפגעים, בהם הרוגים ופצועים קשה. העבירו לי פצועים ומיד לקחנו אותם לחבירה עם מסוקים שנחתו בסמוך."

עלי טרביה ופרחאת קאסף חובשי איחוד הצלה סיפרו: "כאשר הגענו למגרש הכדורגל נתקלנו במחזה קשה מאוד, במקום שכבו עשרות פצועים. יחד עם חובשים נוספים מאיחוד הצלה הענקנו להם סיוע רפואי ראשוני מציל חיים, בשניים מהנפגעים ביצענו יחד עם צוותים נוספים פעולות החייאה ועל תשעה מהנפגעים נקבע מוות במקום האירוע עקב הפציעות הקשות מהן סבלו".

היערכות חדר ההלם ברמב"ם לקליטת פצועים צילום: דוברות רמב"ם

האסון במג'דל שמס רמב"ם חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}