י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
הזמן נגמר

במערכת הפוליטית מגיבים לאסון במג'דל שמס: "מלחמה בצפון עכשיו"

במערכת הפוליטית הגיבו לאסון במג'דל שמס בו נרצחו עשרה ילדים. ראש האופוזיציה לפיד קרא לנתניהו לשוב לישראל והשר בן גביר קרא לנתניהו לצאת למלחמה בצפון

במערכת הפוליטית מגיבים לאסון במג'דל שמס: "מלחמה בצפון עכשיו"
כוחות ההצלה בדרכם למג'דל שמס צילום: Ayal Margolin/Flash90

במערכת הפוליטית הגיבו הערב (מוצ"ש) לאסון במג'דל שמס בו נרצחו עשרה ילדים מנפילת רקטה עתירת משקל במגרש כדורגל. ראש האופוזיציה לפיד קרא לנתניהו לשוב לישראל והשר בן גביר קרא לנתניהו לצאת למלחמה בצפון.

נשיא המדינה יצחק הרצוג אמר: "הלב נשבר לנוכח האסון המזעזע והנורא בכפר הדרוזי מג׳דל שמס. אין מילים שיוכלו לנחם את משפחות הנרצחים הצעירים שאיבדו את חייהם על לא עוול בכפם.

חיזבאללה שמחומש וממומן ע"י איראן לא מבחין בין ילד למבוגר. בין חייל לאזרח. בין יהודי למוסלמי או דרוזי או נוצרי. מחבלי חיזבאללה פגעו ורצחו היום באכזריות ילדים שכל חטאם היה שיצאו לשחק כדורגל. ולא שבו". 

הרצוג הוסיף: "העולם לא יכול להמשיך להתבצר בשתיקתו מול מתקפות הטרור של נסראללה שמגיעות בשליחות ציר הרשע באיראן. מדינת ישראל תגן בתקיפות על אזרחיה ועל ריבונותה. 

אני שולח תפילה להחלמת הפצועים, מחבק בדמעות את אחינו ואחיותינו האבלים במג׳דל שמס ומבקש לחזק אותם בשעה הקשה הזו לעמנו".

יו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ אמר: "משתתף בצער המשפחות שאיבדו את יקיריהן היום במג׳דל שמס, ומתפלל לחייהם ולהחלמתם של הפצועים. אמרנו את זה בקבינט כבר לפני חודשים - הגיע הזמן לחתור למתווה חטופים, ולהעביר את המערכה צפונה.

מי שמושך זמן, משלם קודם כל בחיי אדם - של החטופים, ושל תושבי הצפון. הוא משלם גם בפגיעה בהרתעה, בכלכלה ובחוסן החברתי. הזמן נגמר".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר הגיב: "מאז ה-8 לאוקטובר אמרתי שאנחנו נמצאים במצב של מלחמה בצפון וצריך להכריע את האויב - הפורומים של מקבלי ההחלטות נמנעו 10 חודשים מלהכיר בכך שאנחנו במערכה מול החיזבאללה. 

היום אף אחד, בשום פורום, כולל שר הביטחון שחתר רק להכלה מול החיזבאללה, לא יכול להתחמק מהמציאות המדממת - אנחנו במלחמה.

אני קורא לראש הממשלה לכנס במיידית את הקבינט גם בטלפון מוצפן, שיקבל את ההחלטה שאני כבר תקופה ארוכה דורש - מלחמה בצפון עכשיו!".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב: "הלב נשבר על האובדן הכבד במג׳דל שמס. ילדים ואזרחים לא צריכים לאבד כך את חייהם. ממשלת ישראל חייבת לשים סוף להפקרות בצפון. ככה זה לא יכול להימשך.

לפיד קרא לנתניהו לשוב לישראל ואמר: "ראש הממשלה נתניהו צריך בשעות כאלה להיות בישראל ולקחת חלק בניהול המלחמה. העובדה שטרם החליט על חזרה לישראל היא עוד הוכחה מבישה לניתוק המוחלט שלו ובעיקר לזה שלא אכפת לו משום דבר חוץ מעצמו".

שר התרבות והספורט מיקי זוהר אמר: "ילדים שרק רצו לשחק כדורגל. נערים שרק רצו לנצל את חופשת השבת וליהנות מספורט ליד הבית, נרצחו באכזריות על ידי האויב הארור. אני חוזר ואומר: חייבים להפסיק עם הדחיינות ולהנחית מכה אנושה על החיזבאללה. ככל שנדחה את המערכה, נשלם מחירים כואבים יותר. הקו האדום נחצה מזמן. זמן למעשים".

השר ניר ברקת קרא: "ישראל צריכה לשנות לחלוטין את המשוואה בצפון. מדינת לבנון וחזיבאללה חייבים לשלם מחיר כבד על האסון הכבד במג׳דל שמס ועל הטרור שהם מפעילים בחזית הצפון. על הקבינט לשנות גישה ולעבור מהכלה להתקפה. דם תושבי הצפון איננו הפקר. אני משתתף בצער המשפחות במג׳דל שמס. זהו עוד פשע מלחמה שמצטרף לשורה של פשעי מלחמה מאז ה-7 באוקטובר".

בנימין נתניהו מג'דל שמס יאיר לפיד איתמר בן גביר יצחק הרצוג בני גנץ ניר ברקת מיקי זוהר האסון במג'דל שמס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}