י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
להשמיד את חמאס

הרמטכ"ל בחאן יונס: "היינו ליד הגופות בעבר, לוחצים להביא להסכם שחרור חטופים"

הרמטכ"ל ביצע הערכת מצב בחאן יונס ביום שישי. הלוי אמר על מבצע חילוץ גופות החטופים: "היינו ליד הגופות האלה בעבר, לא ידענו להושיט את היד. עכשיו רק ידענו להושיט את היד, אחרת לא בטוח שאי פעם היינו מביאים את זה"

הרמטכ"ל בחאן יונס: "היינו ליד הגופות בעבר, לוחצים להביא להסכם שחרור חטופים"
הרמטכ"ל בחאן יונס צילום: דובר צה"ל

הרמטכ״ל, רב-אלוף הרצי הלוי, קיים ביום חמישי האחרון הערכת מצב בחאן יונס שברצועת עזה ופגש את המפקדים שהשתתפו במבצע חילוץ החללים החטופים, עם מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן, מפקד אוגדה 98, תת-אלוף דן גולדפוס, ומפקדי החטיבות. 

הרמטכ״ל התייחס לחילוץ חמשת הגופות של רס"ם (מיל') רביד כץ, רס"ר (מיל') אורן גולדין, סמ"ר תומר אחימס, סמל קיריל ברודסקי ומיה גורן הי"ד: ״שלושים שעות להוציא את החללים מבטן האדמה, באמת ממקום מוסתר, מאחורי מנהרה, מאחורי הדיפונים, זה עניינים מאוד מאוד מסובכים, ואתם עושים את זה בצורה שהיא באמת מעוררת הערכה רבה. היינו ליד הגופות האלה בעבר, לא ידענו להושיט את היד. עכשיו רק ידענו להושיט את היד, הושטנו את היד. הבאנו חמישה חללים, שתראו אחרת לא בטוח שאי פעם היינו מביאים את זה".

הרמטכ"ל בחאן יונס צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל הוסיף: "אנחנו מאוד רוצים להביא חטופים בחיים וזה דורש לחץ, להרוג מפקדים של חמאס, להרוג פעילים של חמאס. הסכם שחרור חטופים, דבר שאנחנו לוחצים כדי להגיע אליו ולהביא בתנאים טובים וזו משימה עליונה. זו מטרת מלחמה מוגדרת, ואנחנו גם לא צריכים שיגדירו לנו את זה. זה עניין ערכי בסיסי".

הלוי התייחס ללחימה: "אנחנו לא מניחים לחמאס עד שאנחנו לא מחזירים את החטופים. ואנחנו לא מניחים לחמאס עד שאנחנו לא מפרקים את הגדוד האחרון, את הפלוגה האחרונה ועובדים חזק מאוד. כל הזמן חושבים איך ללחוץ קדימה".

בגל"צ דווח כי כוחות צה״ל הכירו את המנהרה שממנה חולצו גופות החטופים, ואף פעלו מול המנהרה הזו לפני מספר חודשים כשלחמו בחאן יונס בתמרון הראשון.

הרמטכ"ל חאן יונס חמא מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}