י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
השירים הם הילדים שלי

בשעת לילה בשמגר: החסידים שרו באופן ספונטני את הניגון של המנוח

רגע מרגש במסע הלווית הרה"ח רבי אלעזר אהרן ברים זצ"ל מחשובי חסידי באיאן שהלחין את הניגון "יראה אל עבדיך-ויהי נועם" המשתתפים החלו לשיר את הניגון. צפו בתיעוד וידאו

בשעת לילה בשמגר: החסידים שרו באופן ספונטני את הניגון של המנוח
רבי אלעזר אהרן ברים זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

בליל שישי אחר חצות לילה הובא למנוחות, הרה"ח רבי אלעזר אהרן ברים זצ"ל מחשובי חסידי באיאן שהלך לעולמו לאחר יסורים בגיל 64.

לפני שיצאו עם המיטה מבית הלוויות שמגר בירושלים, החל הקהל בספונטניות לשיר את לחנו הידוע, "יראה אל עבדיך-ויהי נועם", שהפך לאחד מסמלי ההדלקות בל"ג בעומר במירון ובחצר חסידות באיאן שם מעלה הרבי את האבוקה במעמד ההדלקה המרכזי.

אחד מאחייניו כתב ביום שישי וסיפר: "לפני כחודש וחצי, בבית החולים, שאלתי אותו מתי ואיך הלחין את הניגון המיוחד הזה. הוא סיפר סיפור על השתלשלות תקופה קשה שעבר. אחרי שאיכשהו נמצא כיוון טיפול לבעיה שלו, הוא מצא את עצמו שר את תחילת הלחן, כשבח לד’. הוא הסביר שבאמצע הלחן יש קטע "אוי אוי אוי" בתווים קצרים, שיצא לו כך כי הוא פשוט נחנק מדמעות.

שרים בהלווית הרב ברים בשמגר צילום: באדיבות המצלם

אחר זמן קצר, הוא ביצע את הלחן בביצוע בכורה בחתונת אחיינו, בן גיסו האדמו"ר מוואסלוי ולימד את השיר גם בחצר חסידות באיאן. הלחן התחבב מאוד על האדמו"ר מבאיאן והשיר נקבע כאחד השירים המובילים להדלקה המרכזית במירון, ומשם התפרסם בכל העולם.

בחצר באיאן הרבי מבקש לשורר את הניגון לפני כל קיום מצווה, כמו הדלקת נר חנוכה, קביעת מזוזה וכדו’. השיר זכה לכמה וכמה ביצועים ומושר בהרבה חצרות, במיוחד ביום ל"ג בעומר.

"ר' אהרל'ה היקר עבר ייסורים רבים בחייו ונפטר ערירי, ללא ילדים. הוא אמר לי בתקופה האחרונה, "השירים שלי הם הילדים שלי". הוא מאוד רצה להפיק את שיריו בצורה ראויה ומכובדת. כמה מתאים הפסוק מפרשת השבוע: "למה יגרע שם-אבינו מתוך בני ישראל, כי אין לו בן, תנה לנו אחוזה". ניתן לו אחוזה באמצעות הזכרון וההתעוררות, ע"י לחניו היפים".

מי שיכול להדליק נר או ללמוד משנה לע"נ ר' אלעזר אהרן בן ר' יהושע העשיל, יבורך.

יהי זכרו ברוך. 

חסידות באיאן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}