ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
להוסיף למים כלור

בהלת האמבה: כ-250 אנשים הגיעו לבתי החולים להערכה

התנאים שבהם האמבה משגשגת הם מים מתוקים, העומדים בטמפ׳ גבוהה של כ-35 מעלות או יותר. כדי לנקוט באמצעי זהירות, יש להוסיף למים בבריכות כלור

בהלת האמבה: כ-250 אנשים הגיעו לבתי החולים להערכה
ילד שוחה בבריכה צילום: pixabay

משרד הבריאות מעדכן בהמשך להודעות הקודמות על האמבה אוכלת מוח המסוכנת, כי עד כה פנו כ-250 אנשים לבתי החולים להערכה רפואית. מתוצאות הבדיקות שהתקבלו עד כה נשללו מקרים נוספים. המשרד ממשיך לעקוב ויעדכן את הציבור. 

‏‎מהמשרד נמסר כי לאור פניות שהתקבלו, חשוב לומר כי התנאים שבהם האמבה משגשגת הם מים מתוקים, העומדים בטמפ׳ גבוהה של כ-35 מעלות או יותר (תנאים אלו עלולים להביא גם לצמיחה של גורמי תחלואה אחרים). על כן, וכדי לנקוט באמצעי זהירות מונעת יש להוסיף למים כלור. 

‏‎באתר משרד הבריאות ישנן הנחיות מפורטות של התקן לבינוי ואחזקה נכונים של מתקני התזת מים היוצרים אירוסולים (טיפות מים קטנות) לדוגמת מגדלי קירור, מערכות ערפול, מזרקות רחצה ונוי, מזרקות אינטראקטיביות, מפלי נוי, בריכות זרמים, מקלחות, מתקני רחצה ושעשועי מים.

משרד הבריאות קורא לכל אדם שהיה בפארק מים וחווה אחד או יותר מהתסמינים הבאים: חום, כאבי ראש, טשטוש ראייה או הקאות להגיע לבדיקה רפואית במלר״ד (חדר מיון) בבית החולים הקרוב למגוריו. 
 

משרד הבריאות אמבה אוכלת מוח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד