ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
חווית חיפוש שונה

האם SearchGPT יחליף את גוגל? חברת OpenAI חושפת מנוע חיפוש מהפכני

חברת OpenAI, המוכרת בזכות הצ'אטבוט ChatGPT, הכניסה שחקן חדש לתחום מנועי החיפוש - SearchGPT, אבטיפוס למנוע חיפוש מבוסס בינה מלאכותית, מציע חוויית חיפוש שונה מהרגיל | כך זה פועל

האם SearchGPT יחליף את גוגל? חברת OpenAI חושפת מנוע חיפוש מהפכני
אילוסטרציה צילום: unsplash

חברת OpenAI, הידועה בעיקר בזכות פיתוח ChatGPT, משיקה בימים אלה אבטיפוס חדשני למנוע חיפוש מבוסס בינה מלאכותית – SearchGPT. ב"וואלה" מדגישים כי מדובר במהלך מעניין שיכול לשנות את הדרך שבה אנו מחפשים ומקבלים מידע באינטרנט.

אז מה כל כך מיוחד ב-SearchGPT? בניגוד למנועי חיפוש המסורתיים, המנגישים למשתמשים רשימות ארוכות של קישורים, SearchGPT מציע חוויה שונה לחלוטין. ברגע שהמשתמש מקליד את שאילתה בתיבת טקסט גדולה המניחה את השאלה "מה אתה מחפש?", המנוע פועל כדי לארגן ולהבין את המידע בצורה מעמיקה. במקום להנגיש רשימה סתמית של אתרים, SearchGPT מספק תשובות ישירות ומובנות לשאילתות, תוך שהוא מסכם את הממצאים בצורה מסודרת ומועילה. לדוגמה, הוא יכול להציג סקירה של פסטיבלי מוזיקה שונים או להסביר את הזמן האידיאלי לשתול עגבניות.

ע"פ הדיווח בוואלה, ההשקה של SearchGPT מהווה איום פוטנציאלי משמעותי על מנוע החיפוש המוביל גוגל, שהחלה לאחרונה לשלב יכולות בינה מלאכותית משלה במאמץ לשמר את מעמדה בשוק. בנוסף, OpenAI נערכת לתחרות ישירה עם הסטארט-אפ Perplexity, המציע גם הוא מנוע תשובות מבוסס בינה מלאכותית.

נכון להיום, SearchGPT נמצא בשלב אבטיפוס המיועד למשתמשים נבחרים בלבד. המטרה היא לבחון את הטכנולוגיה, לתקן בעיות פוטנציאליות ולבצע שיפורים לפני ההשקה הרחבה יותר. בעתיד הקרוב, צפוי מנוע החיפוש החדש להשתלב ב-ChatGPT בצורה גלובלית, עם אפשרות לרכישה בתשלום נוסף.

עם השקת SearchGPT, נראה כי אנחנו עומדים בפני פרק חדש ומשמעותי בתחום החיפושים באינטרנט, אשר יכול לשנות לחלוטין את הדרך שבה אנו ניגשים למידע. נמשיך לעקוב ולהתעדכן בהתפתחויות בתחום.

גוגל בינה מלאכותית AI

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד