ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
צרפת תחת מתקפה

חבלות והתרעות ביטחוניות: "מידע שאיראן מתכננת לפגוע במשלחת"

צרפת הודיעה על חבלות זדוניות במערך הרכבות המהירות שלה דווקא ביום פתיחת האולימפיאדה. בהמשך נודע על סגירת שדה תעופה בגבול שוויץ בשל "סיבות ביטחוניות" | שר החוץ כ"ץ: "מידע שאיראן מתכננת לפגוע במשלחת הישראלית"

חבלות והתרעות ביטחוניות: "מידע שאיראן מתכננת לפגוע במשלחת"
אילוסטרציה צילום: pixabay

צרפת הודיעה כי מערך הרכבות המהירות של המדינה סובל היום (שישי) משיבושים זדוניים קשים במיוחד, שנגרמו מפעולות חבלה מכוונות בהן מעשי הצתה. שעות אח"כ דווח על סגירת שדה תעופה בגבול שוויץ-צרפת עקב "סיבות ביטחוניות".

הפגיעה במערך הרכבות אירעה שעות אחדות לפני טקס הפתיחה של האולימפיאדה בפריז שמתקיימת בצל איומי טרור וחשש מפיגועים.

שר החוץ ישראל כ"ץ אמר כי המתקפות "בוצעו בהשראת ציר הרשע של איראן והאסלאם הרדיקלי - יש בידי ישראל מידע שאיראן מתכננת לפגוע במשלחת ישראל ובכלל משתתפי האולימפיאדה".

צרפת העלתה את הכוננות לדרגה הגבוהה ביותר, והודיעה על מעצרים של חשודים בתכנון פיגועים במהלך המשחקים. ההשחתה של קווי הרכבת הייתה למרות ההיערכות המוגברת של כוחות הביטחון הצרפתיים.

שר התחבורה פטריס ורגרייטה כתב ברשת X כי הוא "מגנה בתוקף את האירועים הפליליים הללו", וכי SNCF פועלת להשבת התנועה.

מערך הסייבר הלאומי של ישראל חשף אמש (חמישי) ביחד עם משרד התרבות והספורט, כי איראן עומדת מאחורי מסע ההפחדה והאיומים שכוונו לספורטאים האולימפיים במטרה לפגוע בהכנה שלהם ובריכוז למשחקים האולימפיים.

אחד מאנשי המשלחת האולימפית אמר לקראת טקס הפתיחה הערב: "היה ברור שיש כאן דבר הרבה יותר גדול מעוד הטרלה. האיומים היו בהיקף נרחב וזה היה ברור שהם מגיעים ממקור אחד גדול ולא מאיזה האקר בודד".

נשיא המדינה יצחק הרצוג השוהה בפריז אמר בתדרוך לעיתונאים בדברים שפורסמו ב-Ynet ״הדרמה מול עינינו בעניין הרכבות היא דוגמה לרצינות אנשי הביטחון בצרפת", אמר, וטען כי מדובר במתקפת סייבר. "אני משוכנע שהם יפתרו את הבעיה ברכבות וגם יתמודד מול כל האיומים האחרים. אני סומך מאוד על התשתית הביטחונית של הצרפתים ושל מדינות שונות שנמצאות שם, וגם על הוועד האולימפי שעשה מאמץ עצום. אם אתה עומד איתן ונוקשה אתה הודף את כל מי שמנסה לחבל בך".

ראש ממשלת צרפת, גבריאל אטאל, הגדיר את האירוע כ"אקט של סבוטאז' מתוכנן ומתואם כנגד תשתיות של חברת הרכבות SNCF", והוסיף כי "ההשפעה על מערכת התחבורה היא מאסיבית ורצינית". אטאל הביע הזדהות עם הציבור הצרפתי שתכנן לצאת לחופשת הקיץ השנתית, ואמר כי הוא "שותף לכעס שלהם" ו"מודה להם על סבלנותם".

דב גיל-הר דיווח בכאן 11, כי חשוב לציין כי היום הזה, המכונה בצרפת "Grand Départ" (העזיבה הגדולה), הוא יום השיא השנתי בתנועת הרכבות בצרפת. על פניו נראה שהפגיעה מוגבלת לרשת המהירה, אך קיים חשש שהחלופות - רכבת 'רגילה', אוטובוסים וטיסות - לא יעמדו בעומס התנועה הדו-כיוונית של הנכנסים והיוצאים מפריז.

צרפת פריז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד