ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
הוגשה תלונה

"גל אלים של אנטישמיות" שטף את בתי הספר לאחר 7 באוקטובר

הליגה נגד השמצה הגישה תלונה נגד מחוז בתי הספר של פילדלפיה, על אווירה חמורה של בריונות אנטישמית והטרדות. "גל אלים של אנטישמיות" שטף את בתי הספר בפילדלפיה לאחר 7 באוקטובר

"גל אלים של אנטישמיות" שטף את בתי הספר לאחר 7 באוקטובר
אילוסטרציה צילום: unsplash

הליגה נגד השמצה, המיוצגת פרו בונו על ידי חברת עורכי הדין Mayer Brown LLP, הגישה תלונת זכויות אזרח פדרלית בשם הורים יהודים שילדיהם ספגו "הטרדה ואפליות חמורות ומתמשכות" בידי תלמידים ומורים במחוז בתי הספר של מחוז בתי הספר. פילדלפיה (SDP).

התלונה, שהאזנה למשרד לזכויות הרח של משרד החינוך האמריקני, טוענת כיון תשעת החודשים מאז ה-7 באוקטובר, מחוז בתי הספר בפילדלפיה איפשר ביודעין לבתי ספר להפוך לסביבות "עוינות בצורה מרושעת" עבור סטודנטים יהודים, תוך כישלון בטיפול באירועים רבים של הטרדה אנטישית , בריונות ואפליה.

מיד לאחר המטבח של חמאס בישראל ב-7.10, "גל עז של אנטישמיות שטף את בתי הספר של פילדלפיה", נכתב בתלונה. ומאז, תלמידים יהודים היו נתונים לבריונות והטרדות אנטישמיות בגלוי מצד מורים ועמיתים במסדרונות, בכיתות ואונליין.

"מאז הפיגוע ב-7 באוקטובר, בתי הספר בפילדלפיה טיפחו סביבה רעילה פשרה לאנטישמיות תלמידים נגד יהודים להתפשט ללא השלכות", אמר ג'יימס פאש, מנהל בכיר לליטיגציה לאומית בליגה נגד השמצה. גרוע מכך, המחוז עודד תרבות משתוללת של תגמול ופחד שמנעו מהורים ותלמידים יהודים להתלונן בגלוי".

על תלונת הליגה נגד השמצה, הורים יהודיים מדווחים באופן קבוע על שורה של תקריות מטרידות המשפיעות על ילדיהם להנהלת SDP, אך המחוז לא עשה כמעט דבר בסביבה העוינת. למעשה, מציינים בתלונה, תלמידים והורים שדיווחו על תקריות אנטישמיות התמודדו בעצמם עם נקמה בוטה בהם.

"לבתי ספר בפילדלפיה יש היסטוריה ארוכה של מתן סביבה בטוחה ומסבירת פנים לתלמידים מכל זהויות. עם זאת, בעבר הקרוב - ובמיוחד לאחר ה-7 באוקטובר - ראינו עלייה חדה בתקריות ובמעמד שמרחיקים סטודנטים, סגל ומשפחות יהודים", אמר אנדרו גורצקי, מנהל אזורי של הליגה נגד השמצה בפילדלפיה. "סטודנטים יהודים מתמודדים עם אוסף מביש ונפוץ של הטרדות אנטישמיות מצד חבריהם, וממורים ומנהלים - אנשי המקצוע המופקדים על חינוך ילדינו. הד הזה מסוכן, בלתי מקובל לחלוטין, וצריך להיפסק עכשיו".

כמה דוגמאות לתקריות המפורטות בתלונה:

תלמיד יהודי בכיתה ח' בבית ספר SDP שסבל מבריונות חמורה על ידי תלמיד חבר שפנה אליו ואמר "לשחרר את פלסטין"; למחרת שוב פנו לתלמיד עם הערות דומות, ומאוחר יותר הקורבן התעמת עם התגרויות שכללו, שבח להיטלר והצדעה במועל יד. התגובה מבית הספר הייתה כה לא מספקת, עד שהתלמיד נאלץ לעזוב את המחוז.

תלמידה יהודיה בכיתה ד' בבית הספר פן אלכסנדר שהוטרדה הן במסדרונות (עם דרישות שתגיד "לשחרר את פלסטין"), והן באופן כללי וירטואלי (עם חידון מחשבים ששאל "מה אנחנו שונאים?" עם "שתי תשובות נכונות" שהן "ישראל וחזיר") .

הופעת צלבי קרס מספר בתי ספר ב-SDP, כולל מאמן, בית ספר סאות'וורק, תיכון סוונסון לאמנויות וטכנולוגיה, ובית הספר התיכון ג'ורג' וושינגטון.

שבועות ספורים לאחר ה-7 באוקטובר, תלמיד במאסטרמן הגיע לבית הספר לבוש כלוחם חופש פלסטיני וניסה לכסות בדגל פלסטיני תלמיד יהודי. מנהל בית הספר שיבח אז בפומבי את התחפושת.

מחיקת ישראל ממפה שחולקה בשיעור גיאוגרפיה בחטיבת הביניים בלדי.

כמה מורים ומנהלי SDP השתמשו בפלטפורמה שלהם בתוך המחוז כדי להפיץ תוכן אנטישמי, כולל שיעורי פיתוח מקצועי והרצאות שבהן "ציונים" כונו "מדבירים", על מנת ליצור סביבה עוינת לתלמידים יהודים. בין היתר, מורים אלה של SDP השתמשו גם בעדכוני המדיה החברתית הזמינים שלהם - שהם הרחבה וירטואלית של כיתותיהם - כדי להפיץ דימויים אנטישמיים מלאי שנאה, כמו גם מסרים אנטי-ישראליים ואנטי-ציונים.

התלונה קוראת למשרד החינוך האמריקאי למנות חוקר עצמאי שיבדוק את האקלים ספרי במחוז פילדלפיה. כמו כן, קוראת למחוז לנקוט בשורה של צעדים יזומים לתלמידים יהודים וישראליים, ולהבטיח חבברי קהילות בתי הספר ישאו באחריות על הטרדה או הגנה מפלה.

הליגה נגד השמצה אנטישמיות מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד