ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
היה כפסיעה מלוותר על הכול

סיפור לשבת: האיש ששבר את תקרת הזכוכית ועשה את הבלתי אפשרי

הרב יצחק פנגר בסיפור לשבת על אדם בשם ג'יימס לורנס שהחליט לעשות את הבלתי אפשרי רק בכדי להוכיח לכולם שהם יכולים יותר ממה שהם חושבים | איך זה קשור לפרשת השבוע? ולחיי היום יום שלנו?

סיפור לשבת: האיש ששבר את תקרת הזכוכית ועשה את הבלתי אפשרי
אילוסטרציה צילום: freepik

ריצת מרתון היא ריצה של 42.2 ק"מ, בערך כמו לרוץ מתל אביב לאשדוד.

תחרות איש הברזל היא תחרות שמשלבת 3.86 ק"מ שחיה (כ-154 בריכות חצי אולימפיות) + 180 ק"מ רכיבה על אופניים (בערך מתל אביב לקריית שמונה) + מרתון שלם תחרות שסוחטת את כוחותיו של האדם, ואורכת בין 8 ל-20 שעות.

מספר האנשים בעולם שהשלימו את התחרות הזו עומד על כ-700 אלף. כ-0.01% מהאוכלוסייה.

ב-6 ביוני 2015, אדם אחד בשם ג'יימס לורנס החליט שהוא שובר את כל המוסכמות, ויוצא לאתגר: לעשות 50 מסלולי איש הברזל ב-50 יום רצופים, כלומר בכל יום מסלול איש הברזל שלם. המטרה הייתה להראות לאנשים שהם יכולים יותר ממה שהם חושבים. והוא אכן הצליח

תקרת הזכוכית שמעל לראשנו נוצרת בעיקר מהמחשבות שלנו, של מה אפשרי ומה לא אפשרי.

כשש שנים לאחר מכן, החליט לורנס לעשות את הבלתי אפשרי, ולהכפיל את האתגר. הוא ביצע ב-100 ימים, 100 אתגרים של איש ברזל, אחד בכל יום, וברצף... ואף את זה הוא השלים

בפרשת השבוע מסופר על פנחס בן אלעזר בן אהרן הכהן, שעומד ועושה מעשה של גבורה. בזמן שכל עם ישראל עומד מהצד, הוא מחליט "אני עושה את זה", אף על פי שהמעשה מנוגד לאופי שלו, ואין לו ניסיון קודם בתחום. אבל כשהוא הבין שזה תפקיד, כשהוא הבין את ה"למה", הקב"ה עזר לו כבר לבצע את ה"איך".

מה אתם מרגישים שאתם רוצים לעשות? מה מעכב אתכם מלקפוץ למים?

ג'יימס לורנס סיפר שהיו לו רגעי משבר, שבהם הוא היה כפסיעה אחת מלוותר על הכול, והוא בחר להתקדם ולעשות היסטוריה. גם לנו יהיו רגעים בחיים שבהם ניקרא לדגל – רגעים שהם בגדר "להיות או לחדול". דעו שהרגעים הללו הם אלו שיגדירו מי שאתם באמת. 

תזכירו לעצמכם שלא באתם לעולם רק כדי לשחק את משחק החיים, אלא גם כדי לנצח אותו.

הרב יצחק פנגר סיפור לשבת פרשת שבוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד