ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
הוגש ערעור

קנדה הוציאה את קק"ל מרשימת הארגונים הפטורים ממס

הקנדים הוציאו את קק"ל קנדה, מרשימת הארגונים הפטורים ממס. קק"ל קנדה הודיעה כי תערער על כך. "החלטה שגויה ובלתי מוצדקת לשלול את מעמד הארגון קק"ל קנדה" נמסר מהארגון. בערעור נאמר, כי "התהליך היה פגום ואינו הוגן מיסודו"

קנדה הוציאה את קק"ל מרשימת הארגונים הפטורים ממס
שולחנות קק"ל צילום: זולה פלוס

הקרן הקיימת לישראל של קנדה (JNF קנדה) פתחה בהליכים משפטיים בבית המשפט הפדרלי לערעורים, לערער על ההחלטה "השגויה והבלתי מוצדקת" לשלול את מעמד קק"ל קנדה כארגון צדקה שפטור ממס (בישראל סעיף 46). בערעור נאמר כי התהליך שבסופו קק"ל הוחרגה מרשימת הארגונים הפטורים ממס, "היה פגום ואינו הוגן מיסודו".

"בדומה לארגוני צדקה אחרים שתומכים בצרכים של ילדים, עובדים וקהילות חלשות, היינו מצפים שלא יהיו נגד ארגון הצדקה שלנו", ציין נתן דיסנהאוס, נשיא קק"ל קנדה. "העמדה שלנו היא שזה לא צודק לבטל אישור לארגון צדקה, שקיבל לפני כמעט 60 את האישור, זה פשוט לא צודק לסגור ארגון צדקה שנתמך על ידי למעלה מ-100,000 קנדים".

יחד עם זאת, קק"ל קנדה הדגישה כי היא בעניין לקיים קשר עם מקבלי ההחלטה, בתקווה להגיע לפתרון מחוץ להליך המשפטי.

עוד נמסר: "קק"ל קנדה נותרה נחושה למלא את המנדט שלה לקדם פרויקטי צדקה בישראל לטובת כלל האזרחים ולהמשיך לפעול כעמוד התווך של הקהילה היהודית בקנדה".

במשך עשרות שנים הקרן הקיימת לישראל של קנדה דואגת לישראל. נטיעת עצים, בניית מאגרי מים, שימור בתי גידול טבעיים, כמו גם בניית פארקים ושבילי אופניים הם חלק מהדברים שקק"ל קנדה מקדמת בישראל. 

לאחרונה, קק"ל קנדה לקחה על עצמה פרויקטים לבניית התשתית החברתית של ארץ ישראל לטובת עם ישראל. "אנו משתפים פעולה עם מגוון מוסדות וארגונים חשובים בישראל לבניית תשתית לטובת אוכלוסיות חלשות כמו נוער בסיכון, נפגעי התעללות במשפחה, ילדים עם צרכים מיוחדים, וחיילים משוחררים".

קק"ל קנדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד