ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
אי וודאות

לוחצת לקבל עוד: נחשף כמות האמל"ח שנשלח מארה"ב לישראל

ה'ניו יורק טיימס' חושף כי ארצות הברית שלחה לישראל אלפי פצצות וטילים. יותר מ-20,000 פצצות לא מונחות, כ-2,600 פצצות מונחות ו-3,000 טילים מדויקים, כמו גם כלי טיס, תחמושת והגנות אוויריות

לוחצת לקבל עוד: נחשף כמות האמל"ח שנשלח מארה"ב לישראל
כוחות צה"ל בצפון צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

המכון היהודי לביטחון לאומי של אמריקה מפרסם כי ארה"ב שלחה לישראל יותר מ-20,000 פצצות לא מונחות, כ-2,600 פצצות מונחות ו-3,000 טילים מדויקים - כמו גם מטוסים, תחמושת והגנה אווירית מאז השבעה באוקטובר.

רבים ממשלוחי הנשק שארצות הברית שלחה לישראל מאז תחילת המלחמה באוקטובר מסווגים או נשמרו בסוד בדרך אחרת. עם זאת, מה שנמסר עד מרץ בלבד מסתכם ב"מספר עצום ומגוון של כלי נשק, שמילאו תפקיד חיוני בסיוע לישראל להגן על עצמה" כך דיווח ה'ניו יורק טיימס'.

על רקע פרסום המספרים הללו, אתר 'פוליטיקו' מדווח, כי ישראל לוחצת על ממשל ביידן להעביר לה מערכות נשק לפני הבחירות לנשיאות. על פי הדיווח, ישראל מגבירה את הלחץ על ממשל ביידן ומחוקקים אמריקנים כדי שיתנו "אור ירוק" למשלוחי מערכות נשק שהיא זקוקה להן כדי להגן על עצמה מפני המתקפות של איראן ושלוחיה.

על פי הדיווח, ישראל דוחפת לקדם את העברת הנשק לפני הבחירות לנשיאות בנובמבר, כיוון שלא ברור איך יתנהלו סגנית הנשיא קמלה האריס או הנשיא לשעבר דונלד טראמפ.

המשלחת שנסעה השבוע עם ראש הממשלה בנימין נתניהו לוושינגטון הפיצה רשימה בקרב מחוקקים ובכירים של מערכות הנשק שישראל רוצה. הישראלים העבירו את הרשימה לחברי הקונגרס וציינו כי הם זקוקים לנשק כדי למלא את המאגרים.

ממשל ביידן ראש הממשלה נתניהו מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד