ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
חשיפת 'בחדרי'

אחרי הסערה: ש"ס החליטה למשוך את החוק נגד המ"מחים

בש"ס החליטו למשוך את חוק הממ"חים אחרי הסערה הציבורית שהתעוררה בעקבות כך. "החלטתי למשוך את החוק עד לקיום דיון בסיעת ש״ס וקבלת עמדת הסיעה", מסר חה”כ יוסי טייב שיזם את החוק

אחרי הסערה: ש"ס החליטה למשוך את החוק נגד המ"מחים
סיעת ש"ס צילום: באדיבות המצלם

בש"ס החליטו הערב (חמישי) למשוך את חוק הממ"חים אחרי הסערה הציבורית שהתעוררה בעקבות החוק.

יו״ר ועדת החינוך ח״כ יוסי טייב מסר הערב: "הצעת החוק שנועדה לשמור על רשתות המוכש״ר הוגשה בטרם התקיים דיון בסיעה על החוק והשלכותיו הרחבות. 

משכך, החלטתי למשוך את החוק עד לקיום דיון בסיעת ש״ס וקבלת עמדת הסיעה".

כזכור, מוקדם יותר פרסמנו ב'בחדרי חרדים' כי בש"ס יוצאים למלחמה נגד הממחי"ם והגישו אמש שתי הצעות חוק המבקשות להטיל מגבלות על מוסדות חינוך המבקשות לעבור מרשתות החינוך החרדיות לרשתות חינוך ממלכתיות.

על פי הצעת החוק עליה חתום חה"כ יוסי טייב וחברי כנסת נוספים מהסיעה: מעבר של מוסד חינוכי מרשת חינוך מוכר שאינו רשמי (מוכש"ר) לרשת חינוך ממלכתי ידרוש אישור מוועדה מיוחדת שתוקם על ידי משרד החינוך.

הוועדה תורכב מנציגי משרד החינוך, נציגי הרשות המקומית, נציג הגוף החינוכי המנהל הנוכחי, נציג הגוף החינוכי המנהל המיועד, ונציגי קהילת ההורים של המוסד החינוכי.

דני שם טוב, דוברות הכנסתח"כ יוסי טייבצילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

הוועדה תשקול את הבקשה על בסיס קריטריונים שייקבעו על ידי שר החינוך, כולל השפעת המעבר על איכות החינוך, רצון הקהילה והיבטים כלכליים.

כמו כן, מוסד שיבקש לעבור לרשתות החינוך הממלכתי יצטרך להודיע על כך למשרד החינוך לפחות שנה מראש, וכן יידרש לתת הסבר מפורט על הסיבות למעבר ותכנית לימודים מוצעת.


הצעת החוק מבקשת גם לקבוע כי הוועדה שתוקם תערוך שימוע פומבי בקהילה, בו יוכלו ההורים, המורים והתלמידים להביע את דעתם על המעבר המוצע.

החלטת הוועדה תאושר על ידי שר החינוך ותפורסם באתר משרד החינוך. בנוסף, נדרש אישור מנכ"ל הגוף החינוכי המנהל הנוכחי. האישור ייכנס לתוקף לאחר שנה ממועד הפרסום על מנת לאפשר לכל הגורמים הרלוונטיים להיערך בהתאם לשינוי.

ההגבלות על המוסדות לא יהיו רק עד המעבר אלא גם אחרי המעבר כך למשל, מוסד חינוכי שאושר מעברו לא יוכל לעבור שוב לרשת חינוכית אחרת במשך חמש שנים מיום אישור המעבר. 

כמו כן, כל מעבר ילווה בתכנית תמיכה למורים, לתלמידים ולהורים, שתכלול ייעוץ, הכשרה ותמיכה מקצועית, במטרה להבטיח את ההמשכיות והיציבות החינוכית.

הצעת החוק השניה כוללת הטלת מגבלות על הקצאת מבנים למוסדות חינוך.

על פי ההצעה, הקצאת מבנה על ידי העיריה למוסד חינוכי לצורך מעבר מרשת חינוכית אחת לרשת חינוכית אחרת, תצטרך לעבור אישור במועצת העיר ואישור משרד החינוך בהתאם להוראות סעיף זה.
 
אישור מועצת העיר יינתן רק לאחר קיום דיון פומבי בעניין, בו תינתן זכות דיבור לנציגי המוסד החינוכי, נציגי ההורים ונציגי הרשת החינוכית המעוניינת במעבר.

בנוסף, לאחר קבלת אישור מועצת העיר, תגיש העירייה בקשה לאישור משרד החינוך. הבקשה תכלול הסבר מפורט על הצורך במעבר, תוכנית השימוש המוצעת למבנה וסקירה של ההשפעה הצפויה על הקהילה המקומית.
 
משרד החינוך יבחן את הבקשה על בסיס קריטריונים שייקבעו על ידי שר החינוך, כולל השפעת המעבר על איכות החינוך, רצון הקהילה והיבטים כלכליי".

עוד על פי ההצעה, מבנה שהוקצה למוסד חינוכי לא יוקצה למוסד חינוכי אחר לצורך מעבר מרשת חינוכית אחת לרשת חינוכית אחרת במשך תקופת צינון של עשר שנים מיום ההקצאה הראשונה.

סיעת ש"ס חינוך ממלכתי יוסי טייב חשיפת בחדרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד