ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024

עורך דין יוסף ויצמן: "התופעה של זלזול בזכויות נשים בעבודה חייבת להיגמר"

הרעת תנאים, פיטורין בתקופה המוגנת ושלילת זכויות העובדות הינן תופעה שעובדות החרדיות סובלות ממנה ביתר שאת • "אם נמנע את הדברים הללו נוכל לממש את הזכויות של העבודות שמגיע להן לקבל את מלוא הזכויות על פי חוק, כמו כל אחד אחר" אומר עו"ד יוסי ויצמן

עורך דין יוסף ויצמן: "התופעה של זלזול בזכויות נשים בעבודה חייבת להיגמר"
עו"ד יוסי ויצמן צילום: יח"צ

בעקבות הצורך ההולך וגובר בפרנסת הבית, בשנים האחרונות חלה עלייה תלולה של כניסת נשים מהמגזר החרדי לשוק העבודה. עם התקדמות ההכשרות המקצועיות במסגרות תורניות ניתן לראות כיום עובדות חרדיות במשרדי רו"ח, חברות היי טק ובענפי התעשיה השונים.

אולם כמו בכל תופעה מבורכת וחיובית, ישנם גם קשיים ואתגרים בהם נתקלות העובדות. אחד האתגרים הגדולים הוא נושא זכויות נשים בעבודה ובמיוחד בזמן התקופה המוגנת, הרעת תנאים, מניעה של זכויות ותופעות נוספות הקשורות לדיני העבודה, ואשר לא תמיד נשמרים במקומות העבודה.

על שולחנו של עורך דין שלמה ולר, ראש מחלקת דיני עבודה במשרד עורכי דין יוסף ויצמן הונח לאחרונה מקרה בו עובדת שעבדה 16 שנים במקום עבודה מכובד, פוטרה במהלך התקופה המוגנת באמתלה של "צמצומים" וזאת בלא קבלת היתר מתאים ממשרד העבודה כפי הנדרש על פי חוק.

"לא מדובר במקרה נדיר" אומר עו"ד ולר "זה דבר לא מוסבר, כי עד כמה שהנושא מפוקח ומוכר לכל מעסיק, עדיין קיימת התעסקות משפטית בלתי פוסקת בעניין הזה. אישית אני נתקל במקרים הקיצוניים דווקא במגזר החרדי, אולי בגלל איזושהי תפיסת עולם שגויה שהחוק לא תקף לגבינו והעובדות לא יעמדו על שלהן, וזה מצער מאד".

עו"ד יוסף ויצמן מצטרף אף הוא ואומר "התופעה של זלזול בזכויות נשים בעבודה חייבת להיגמר. זו הפרנסה שלנו וזה עמוד התווך של הבית החרדי. אם נמנע את הדברים הללו נוכל לממש את הזכויות של העבודות שמגיע להן לקבל את מלוא הזכויות על פי חוק, כמו כל אחד אחר".

עורך הדין יוסי ויצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}