ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
מהדורת נייעס שבועית

הפרישה הדרמטית והנאום ההיסטורי: לייבל'ה מסכם שבוע עמוס

והשבוע בלייבל'ה: הנגיד ששוחח עם האדמו"ר החדש, שהוא גם איש עסקים; מי יצא לנפוש באירופה?; הפרשן שנכנס ל'קוקפיט'; העוזרים שקיבלו את ברכת ראש הישיבה; וכיצד לייבל'ה התמודד עם החמרת הנהלים בכותל

הפרישה הדרמטית והנאום ההיסטורי: לייבל'ה מסכם שבוע עמוס
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה סגר עוד שבוע עמוס בכותרות, בארץ ובעולם מהפרישה של ביידן, נאום נתניהו בקונגרס וכמובן הכותרת של השבוע - החוק שמסדיר את הטלפון הכשר כהוראת גדול הדור. 

לייבל'ה התחיל כבר מליל שישי שעבר את ההילולת ה'אור החיים' הקדוש במלאת 281 שנה להסתלקותו, כשהגיע לקבר דוד המלך לסעודה גדולה בהשתתפות רבנים ואישי ציבור לצד גדולי הזמר החסידי. לייבל'ה יודע לספר שזכות תורתו הקדושה עומדת לכל מי שלומד בספריו. 

במוצאי שבת ראה לייבל'ה את ח"כ רון כץ מיש עתיד יחד עם שר הפנים משה ארבל מדליקים נר לכבוד נשמת האור החיים הקדוש זיע"א לרגל ההילולא. 

באדיבות המצלםארבל ורון כץ מדליקים את הנרצילום: באדיבות המצלם

לייבל'ה שהתפלל עד השעה 3:00 בבוקר בהר הזיתים יצא מהציון שם ראה את המשפיע הנודע רבי מיילך בידרמן יוצא כשהמונים נדחקים סביב רכבו שם נהג מקורבו איש הקרקעות שאול סגל, שהחזיק את הקוויטלא'ך ביד. מי שיצפה טוב בוידאו ישמע צעקות לא לצלם עם סמארטפון לייבל'ה כיבד וצילם בנוקיה c2.

רבי מיילך בידרמן ביציאה מציון האור החיים צילום: באדיבות המצלם

בהילולת ה'אור החיים' שנערכה בבית הכנסת לוצק מול מלון היוקרה וולדורף אסטוריה על ידי מכון 'הנר המערבי' שבראשות הפרשן ר' יוסי אליטוב ראה לייבל'ה את עורך מגזין 'משפחה' אריה ארליך והבעל מנגן בנצי שטיין בדבקות שאין לתאר.

ארליך ובנצי שטיין צילום: באדיבות המצלם

במהלך בביקור של ח"כ דוד ביתן יו"ר ועדת הכלכלה אצל מנהיג עולם הישיבות הגרמ"ה הירש לאחר אישור חוק הקומה הכשרה נראה יועצו הבכיר דודי ביכלר מקבל את ברכתו של ראש הישיבה בעקבות הפעילות הענפה להצלחת החוק. 

באדיבות המצלםדודי ביכלר מתברךצילום: באדיבות המצלם

מי שעוד התברך מראש הישיבה הוא עו"ד גיל גולן יועץ החקיקה של ח"כ ינון אזולאי שהוצג לראש הישיבה על ידי ח"כ אליהו ברוכי. ראש הישיבה ברכו בחמימות שיזכה הלאה לעזור לציבור החרדי.

 

באדיבות המצלםגיל גולן מתברךצילום: באדיבות המצלם

את השר איתמר בן גביר ויועץ התקשורת איתמר ססובר ראה לייבל'ה בליל שישי סוגרים שבוע בצ'ולנט בירושלים.

באדיבות המצלםבן גביר בצ'ולנטצילום: באדיבות המצלם

הרבי מויז'ניץ שהמריא השבוע בדרכו למנוחה בעיירת חלדודנא בבריטניה, לווה בשרוול המטוס בסגן השר יעקב טסלר שידו לא זזה מתחת ידי האדמו"ר.

באדיבות המצלםטסלר והרביצילום: באדיבות המצלם

לייבל'ה שהתחיל את עונת הרחצה ראה בחוף הים הנפרד באשקלון את סגן השר אורי מקלב רושם עוד פניה בפתק של עובר אורח שניגש אליו על חול הים שיסדר עוד משהו.

באדיבות המצלםמקלב וקליינט בחוף היםצילום: באדיבות המצלם

כמדי שלושת השבועות לייבל'ה הגיע לכותל שם הוחמרו הנהלים בתקנות מי יכול להכנס ומי לא. לייבל'ה ניצל את תעודת העיתונאי שברשותו להכנס ומצא את ח"כ משה רוט הצנזאי שהגיע ללמוד מול האבנים הקדושות. 

באדיבות המצלםח"כ רוט לומד צילום: באדיבות המצלם

נאומו ההיסטורי והעוצמתי של ראש הממשלה נתניהו בקונגרס האמריקאי הוקרן בפרסה של מליאת הכנסת בזמן שחברי הכנסת הצביעו במליאה על חוק 'הקומה הכשרה'. לייבל'ה זיהה שם את אשר מדינה דובר ש"ס, יוני אוחנה יועץ התקשורת של השר יעקב מרגי, טל שחר יועצו של השר משה ארבל, משה זלושינסקי יועצו של יו"ר ועדת הכספים משה גפני ואלון נוריאל יועץ התקשורת של השר וסרלאוף.

באדיבות המצלםהעוזרים צופים בנאוםצילום: באדיבות המצלם

לייבל'ה הציץ גם השבוע לועדת המדע שם ראה את יו"ר ועדת כספים ומכרזים בערד חבר המועצה יצחק גורדון פועל להעברת חוק מענה הולם לציבור החרדי יחד עם יו"ר ועדת העבודה והרווחה ח"כ ישראל אייכלר.

באדיבות המצלםגורדון ואייכלרצילום: באדיבות המצלם

במסדרונות הכנסת ראה לייבל'ה את צמד העיתונאים והכתבים הפוליטיים מוטי קסטל מערוץ 14 ואברהם פריינד מ'בחדרי חרדים' מתדרכים זה את זה על מה שקורה בפוליטיקה החרדית. 

באדיבות המצלםקסטל ופריינדצילום: באדיבות המצלם

את יועץ התקשורת של השר בן גביר אריאל אלחרר ראה לייבל'ה במזנון החכים מחזיר בתשובה את הכתב הפוליטי של גלצ יובל שגב כשהוא חבוש כיפה לראשו. לייבל'ה התרגש ודמע. 

באדיבות המצלםאלחרר ויובל שגבצילום: באדיבות המצלם

אחדות מופלאה ראה לייבל'ה בין כל חברי המועצה החרדיים ברחובות, מארבעת המפלגות, בערב לציבור החרדי בבריכת ויסגל בעיר. 

באדיבות המצלםחברי המועצה ברחובותצילום: באדיבות המצלם

השבוע הגיע לייבל'ה למרכז האירועים 'דימול פלטינום' ברמת גן להשתתף בשמחת בר המצווה בשמחת בר המצווה לבן היועץ האסטרטגי יום טוב ביכלר מנכ"ל 'ביכלר יחסי ציבור ואסטרטגיה'. 

בשמחה ראה לייבל'ה את שרי הממשלה החרדים מש"ס ויהדות התורה בין היתר את השרים גולדקנופף, מלכיאלי, ביטון, בן צור, בוסו. לייבל'ה שלקח לו הרבה זמן לפלס דרך לאבי החתן שמע כל הזמן את הדילים שנסגרו בשטח. מהבוס יו"ר ש"ס אריה דרעי נבצר להשתתף בעקבות היותו בתוך השלושים על פטירת אחיו הגאון רבי יהודה דרעי זצ"ל.

שלומי כהןהשרים בבר מצווהצילום: שלומי כהן

בהמשך ראה לייבל'ה את ריקוד האדמו"רים בשמחה לקול שירת ענקי הזמר וגם ילד פלא שנתן הופעה בשמחה ולייבל'ה לא יחשוף את שמו. 

שלומי כהןריקוד האדמו"רים בשמחהצילום: שלומי כהן

לייבל'ה הגיע השבוע להרי שווייץ שם ראה את הגבאי לבית בעלזא הרה"ח רבי שמעון וולף קליין בנופש ליד הפרות. 

באדיבות המצלםשמעון וולף קליין בסיור ליד הפרותצילום: באדיבות המצלם

מי שעוד המריא למנוחה קלה הוא ראש העיר בני ברק חנוךל זייברט שנצפה בשדה התעופה של ציריך. 

באדיבות המצלםזייברט בשדה התעופהצילום: באדיבות המצלם

בלונדון ראה לייבל'ה את הפרשן החרדי הבכיר ישראל כהן שסיים את ביקורו בממלכה הבריטית. כהן לא פספס את חילופי משמר המלכה והגיע עם היניק ארי לחזות בפלא. 

באדיבות המצלםישראל כהן במשמר המלכהצילום: באדיבות המצלם

בטיסה חזור בתור נוסע מתמיד באל-על נקרא כהן על ידי צוות הדיילים להגיע ל'קוקפיט' ולראות מקרוב את נבכי תא הטייס. 

באדיבות המצלםכהן בקוקפיטצילום: באדיבות המצלם

באוסטריה ראה לייבל'ה את מוטי פריד שמארגן נופש שנתי במקום, פריד הבדיל על הכוס במוצאי שבת. 

באדיבות המצלםמוטי פריד בהבדלהצילום: באדיבות המצלם

את הצלם ישי ירושלמי ראה לייבל'ה מתלבש כמו חסיד ורגיל בהרי הנופש באוסטריה. 

באדיבות המצלםישי ירושלמי עם גארטלצילום: באדיבות המצלם

ברחובות בורו פארק ראה לייבל'ה את הגאון רבי יצחק קורלנסקי ראש הכוללים ללימוד טהרות צועד ברחובות השכונה שקצת חמימה בימים אלו כמעט כמו בבני ברק. 

באדיבות המצלםר' יצחק בבורו פארקצילום: באדיבות המצלם

בברית לבן אחד הנגידים בניו יורק ראה לייבל'ה את האדמו"ר החדש מקאסוב הנקרא מוהרי"ש על שם שמו הפרטי 'יעקב שמשון' כשהוא משוחח עם הנגיד הצעיר אברומי זופניק שגם שוחח עם הרבי על העסקים במסגרת כך שהרבי החדש הוא איש עסקים מצליח שנפל עליו עול האדמו"רות אך הוא ויתר לאחיו רק בלוויה. 

באדיבות המצלםזופניק והרבי מוהרי"ש מזופניקצילום: באדיבות המצלם

בחתונה נוספת בחתונת בנו של ר' יואל אלחנן פאפלאנאש משב"ק האדמו"ר מטאהש ראה לייבל'ה את הנגיד פיליפסון לצד משב"ק נוסף שרודף עם מאוורר קטן. 

בחתונה לבן משב"ק מטאהש צילום: באדיבות המצלם

בלייקווד שבניו ג'רזי ראה לייבל'ה את הזמר יודי ביאליסטוצקי שהראה לראש הישיבה הגרש"ב סורוצקין את האלבום החדש שלו "שישי", ראש הישיבה בירכו בחום שימשיך להצליח בכל הכוח. 

באדיבות המצלםיודי וראש הישיבהצילום: באדיבות המצלם

העיתונאי יענקי פרבר עלה השבוע לקברו של אביו, האברך החשוב הרה"ג רבי אלתר פנחס פרבר זצ"ל, מרבני כולל חזון איש שההדיר את ספר הלבוש ואת הסמ"ג. יענקי ואחיו יהודה אמרו קדיש נרגש בבית החיים ויז'ניץ. לייבל'ה זוכר את פטירתו של הרב פרבר לפני 23 שנה פטירה שהכתה בהלם את בני ברק. 

באדיבות המצלםפרבר בקבר של אביוצילום: באדיבות המצלם

בחופי הכנרת תפס לייבל'ה את העיתונאי מנחם קולדצקי שחגג סופ"ש בצפון המופגז לרגל יום נישואיו וחשף כי רבים מתושבי קרית שמונה העלו במשקלם לאחר שאכלו במלון לביא. 

באדיבות המצלםקולדצקי חוגג בכנרתצילום: באדיבות המצלם

במוצאי שבת האחרון תפס לייבל'ה את ראש העיר ביתר עילית מאיר רובינשטיין יושב במלווה מלכה מיוחד בירושלים לרגל הוצאת הספר 'משפחת אנשין' של המשפחה הירושלמית המיתולוגית. לייבל'ה לא ידע שרובינשטיין הוא גם משפוח'ע עם אנשין.

באדיבות המצלםראש העיר ביתר בהשקת הספרצילום: באדיבות המצלם

בהמשך השבוע תפס לייבל'ה את יוסי קקון ראש עיריית צפת מתכונן לעוד עדכון לתושבים ברקע ההפגזות של חיזבאללה. 

באדיבות המצלםקקון נערךצילום: באדיבות המצלם

בשולי מסיבת העיתונאים למענק פיצויים של שר האוצר בצלאל סמוטריץ וח"כ אלמוג כהן לתושבי אופקים, נצפו מסתודדים ישראל יוספי דוברו של ח"כ אלמוג כהן, ואפרים דוד דוברו של שר האוצר.

באדיבות המצלםיוספי ואפרים דוד במסיבה לצד השר והח"כצילום: באדיבות המצלם

מי זה מנדי ריזל (קול ברמה) ומי זה שלומי ריזל (קול חי)? צופי ערוץ 14 נדרשו השבוע לבדיקת ראייה כששניהם הופיעו יחד על המסך אצל בועז גולן ויערה זרד. האחד כפאנליסט והשני כמרואיין באולפן. לטובת הגולשים לייבל'ה הביא את הצילום עם השמות. 

באדיבות המצלםהאחים ריזלצילום: באדיבות המצלם

את האדמו"ר מסאדיגורה ראה לייבל'ה משתתף השבוע בשבע ברכות האחרון לבן העסקן הבעלזאי הרב יהושע וינברגר שעורכים סיעת אגודת ישראל בבני ברק. לייבל'ה ראה במקום אחדות נדירה כלל הנציגים וראש העיר והסגנים ומנהלי המחלקות והאגפים בעירייה שהשתתפו בש"ב באחדות מופלאה.

באדיבות המצלםהרבי מסאדיגורה בשמחהצילום: באדיבות המצלם

בשבע ברכות שנערך באשדוד ראה לייבל'ה את הרה"צ מבעלזא בשמחה לצד הסבא הגדול העסקן לבית בעלזא בארה"ב רבי ראובן חיים וינברגר שבלעה"ר למרות השמחות במשפחתו לא פספס אף שמחה בארץ. 

באדיבות המצלםהרה"צ מבעלזא בשמחהצילום: באדיבות המצלם

השבוע תפס לייבל'ה על הבמה את נגן הקלרינט שרגא פראנק בבריכת הסולטן במופע עם אברהם פריד הגדול רגע לפני שלושת השבועות. (צילום: פול ווליום)

פול ווליוםשרגא עם פרידצילום: פול ווליום

בתחילת השבוע עבר לייבל'ה על כל הסטטוסים של אנשי המוזיקה שנהנו לכתוב "סוף עונה" ולמחרת מיד בצאת הצום המריאו לבנאות דשא. את אחד מהם תפס לייבל'ה במטוס מנסה לברוח מתעשיית המוזיקה אך גם שם חיכה לו הביצוע של בנצי שטיין.

באדיבות המצלםהקליפ בטיסהצילום: באדיבות המצלם

לאחר עיכוב של שנה נחום נדל הבעלים של חברת 'מימוש קל' חנך את ביתו המפואר בביתר עלית עם חברים וידידים.

באדיבות המצלםחנוכת הבית צילום: באדיבות המצלם

לייבל'ה ראה את המתנה המושקעת שהביאו העובדים ואת העיצוב הענק ששלחו הקולגות מחברת 'בזכות'. לייבל'ה כבר מחכה לראות את חנוכת הבית של המשרדים החדשים בקרוב ממש. 

באדיבות המצלםהמתנה של מימוש קלצילום: באדיבות המצלם

את חבר הכנסת לשעבר ניר אורבך שהיה מבכירי ממשלת בנט והספיק לעשות תשובה, ראה לייבל'ה הערב במתחם ה"מגה ביס" בהר חוצבים בירושלים כשהוא מתענג על הצ'ולנט המפורסם של "אהרונס" יחד עם שניים ממקורביו. האם מחפש לחזור לפוליטיקה? לייבל'ה עדיין לא יודע.

באדיבות המצלםאורבך במגה ביסצילום: באדיבות המצלם

את הזמר הענק פיני איינהורן ראה לייבל'ה כשהוא סועד יחד עם משפחתו במתחם ה"מגה ביס" בהר חוצבים שבירושלים. לייבל'ה יודע לספר כי מאז השקת המתחם מגיעים למקום בכירים רבים שנוהגים לקיים שם את פגישותיהם תוך ארוחה מפנקת.

באדיבות המצלםאיינהורן במגה ביסצילום: באדיבות המצלם

בהמשך צעד לייבל'ה לכיוון רמת אשכול שם ראה את היועץ שרגא ניימן חוזר מקניות וסוחב הכל לבדו כאחד האדם לאחר שהשיל עשרות קילוגרמים ממשקלו. 

באדיבות המצלםשרגא והמוצריםצילום: באדיבות המצלם

במרכז הבקרה והפיקוח על התחבורה 'מנת"י' בירושלים תפס השבוע לייבל'ה את ממונה התחבורה מבית שמש חמוה"ע אברהם פרנקל לקראת הכנסת בית שמש לפרויקט.

באדיבות המצלםפרנקל לומד על התחבורהצילום: באדיבות המצלם

לייבל'ה השתתף השבוע וסיקר אירוע מיוחד של הפרויקטור נתי אוסטרי ערב הצדעה של החברות במשק בהטבות מיוחדות למתנדבי איחוד הצלה הוא תפס שם את הסמנכ"ל לייזר היימן מודה לעשרות הרכזים.

באדיבות המצלםלייזר היימן מודה צילום: באדיבות המצלם

לייבל'ה שהשתתף בשבוע האחרון בשמחת השבע ברכות המרכזי לנכד הרבי מויז'ניץ, ראה כיצד היועץ הרפואי הבכיר הרב יעקב שקול מתברך בחמימות מהרבי בעת אשר ניגש לאחל מזל טוב. לייבל'ה יודע לציין כי מאחורי הקלעים קיים קשר רציף בין הרבי מויז'ניץ ליועץ הגוראי בתיקים רפואיים מורכבים שהגיעו לשולחנו.

באדיבות המצלםשקול עם הרבי מויז'ניץצילום: באדיבות המצלם

עוד נודע ללייבל'ה כי העסקן הרפואי יעקב שקול מנכ"ל 'אשכולות' לקראת הנגשת השירותים בדיגיטל והשקת אתר מדוייק ע"י איש הקופי נתי קוגלר ובונת האתרים אפרת אסולין.

באדיבות המצלםהמיתוג של שקולצילום: באדיבות המצלם

לפינת המזל טובים 

ברכת מזל טוב לשר במשרד החינוך חיים ביטון לרגל שמחת אירוסי בנו מבחירי הישיבה האשכנזית 'היכל יצחק' - לנדא, עם הכלה נכדת חבר מועצת חכמי התורה הגר"ר אלבז.

ברכת מזל טוב לעקיבא וייס, הכתב לענייני חרדים של 'כאן 11', לרגל הולדת בנו בכורו בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב לנתי חייאק, יועצו של יו"ר ש"ס אריה דרעי, לרגל אירוסי בתו הבכורה שירה בשעה טובה ומוצלחת. 

ברכת מזל טוב לר' ישראל צישינסקי יו"ר 'רפואה ושמחה' ומייסד מוסדות פני מנחם לרגל שמחת אירוסי בנו שנערכה השבוע. לייבל'ה ראה את ראש הישיבה הגר"ש אלתר וראש העיר ירושלים משה ליאון משתתפים בשמחה. 

באדיבות המצלםראש הישיבה ומשה ליאוןצילום: באדיבות המצלם

בהמשך ראה את אב"ד טשורטקוב מלונדון שהגיע להשתתף בשמחה ולברך את אבי החתן. 

באדיבות המצלםאב"ד טשורטקוב בשמחהצילום: באדיבות המצלם

ברכת מזל טוב לאלחנן (חונה) פרוכטר מנאמני ביתו של מנהיג עולם הישיבות ראש הישיבה הגרמ"ה הירש לרגל שמחת נישואיו השבוע באותו ערב שבו נישאה נכדת ראש הישיבה שאף על פי כן הגיע לסדר קידושין.

באדיבות המצלםהגרמ"ה הירש בסידור קידושיןצילום: באדיבות המצלם

שמחת עולם הישיבות, ברכת מזל טוב לבחיר ישיבת מיר המעטירה האיש והאגדה גדליהו רוזובסקי התארס בשעה טובה. 

בקאנטרי ראה לייבל'ה את שמחת ה'וואך נאכט' לרגל הולדת הנכד לעסקן חיים מאיר מרקוביץ. 

באדיבות המצלםבוואך נאכט אצל חיים מאיר מרקוביץצילום: באדיבות המצלם

בחצר ציונו של הרשב"י באתרא קדישא מירון חגג לייבל'ה את טקס החלאק'ה לבנו של יועץ התקשורת מוישי לנדסמן.

באדיבות המצלםלנדסמן בחלאק'הצילום: באדיבות המצלם

ברכת מזל טוב לעסקן ר' מוישי פישמן לרגל שמחת הולדת בנו, את השלום זכר יחגוג בהילולת הצדיק משטפנשט והצדיק מעג'ור. 

באדיבות המצלםהשלום זכר של פישמןצילום: באדיבות המצלם

את המשפיע רבי מיילך בידרמן פגש לייבל'ה במעון קודשו של הגרי"מ שכטר בירושלים כשהוא מברך את העסקן הצעיר נחמן הלפרין מנהל ת"ת 'צאן הנחל' לאחר ששימש סנדק בברית לבנו.

באדיבות המצלםבברית לבנו של הלפריןצילום: באדיבות המצלם

בבית שמש השתתף לייבל'ה בליל שב"ק עם מאות מתושבי רמה ד' בשלועם זוכער לבנו של איש הגבס העולמי נחמן מן היה אירוע שהשכונה עוד לא ראתה.

לייבל'ה לייבלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד