ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
יתברך בכפל כפליים

יום אחד הוא סיפר לי - "אח שלי התמוטט"

"הייתי המום. לא יכולתי להאמין שמצב כזה קיים" • סיפור אישי נוגע ללב משקף את מצבן הכלכלי העגום של המשפחות בישראל וחושף את פעילות הקרן המיוחדת אותה הקים ראש הישיבה הגר"מ מאזוז שליט"א שמצילה רבבות ומזכה את כל מי ששותף בה בברכתו הנדירה - "לא יחסר דבר"

יום אחד הוא סיפר לי - "אח שלי התמוטט"
ראש הישיבה הגר"מ מאזוז צילום: כסא רחמים

לפני מספר חודשים, קיבלתי שיחה מפתיעה מחבר ילדות. במהלך השיחה, הוא חשף בפניי מצב מדאיג - אחיו, אדם שאני מכיר אישית, היה מאושפז. כשהתעניינתי בפרטים, התברר שלא מדובר בבעיה רפואית, אלא במשבר כלכלי עמוק שהוביל להתמוטטות.

תמונת המצב שנחשפה בפניי הייתה מזעזעת: האח, שנקלע למצוקה כלכלית קשה, נאלץ להתארח אצל הוריו או חמיו בשבתות מכיוון שלא היה ביכולתו לרכוש מזון עבור משפחתו. הייתי המום. לא יכולתי להאמין שמצב כזה קיים, במיוחד אצל מישהו שאני מכיר באופן אישי. הכאב העמוק ביותר היה ההבנה שאיש לא ידע על מצוקתו - הוא סבל בשקט, ללא שאיש ישים לב.

מיד עלה לראשי הפתרון - "שותפים" - המיזם אותו הקים ראש הישיבה הגר"מ מאזוז שליט"א, מסייע לאלפי משפחות להשתקם. ידעתי שזו תהיה הדרך הטובה ביותר לספק עזרה מיידית ומקיפה גם עבורו וכך גם לזכות בברכות הנדירות של ראש הישיבה, אשר הבטיח כי מי שיהיה שותף בקרן "לא יחסר דבר" ו"יתברך בכפל כפליים".

העמותה יצרה עמו קשר באופן מיידי. העזרה כללה לא רק סיוע כספי מיידי, אלא גם עזרה במציאת מקור הכנסה קבוע ואיחוד הלוואות וחובות כדי להקל על הנטל הכלכלי.

לשמחתי הרבה, כשהתקשרתי לאחרונה לבדוק את מצבו, קיבלתי חדשות מרנינות. האח סיפר לי בהתרגשות שהכל השתנה לטובה. הוא "פשוט חזר לחיים", כלשונו. ההתאוששות שלו הייתה מדהימה ומרגשת.

מה שמפליא בסיפור זה הוא השקט שבו התרחש כל התהליך. אף אחד מלבד המעורבים הישירים לא שמע על כך. זוהי מהותה של "שותפים" - עזרה אמיתית, שקטה ויעילה, המצליחה להרים אנשים על רגליהם ולהחזיר להם את כבודם ואת התקווה.

זהו הסיפור האישי שלי הממחיש את כוחה של הערבות ההדדית ואת החשיבות של קהילה תומכת. כאשר אתם שוקלים אם לקחת חלק ב"שותפים" או לאמץ משפחה, זכרו את הסיפור הזה. אתם לא רק תורמים כסף - אתם משנים חיים, מצילים משפחות בני תורה ומתברכים בזכות העזרה העצומה.

לחצו כאן ותהיו גם אתם שותפים>>>

 

כסא רחמים קרן שותפים הגרמ מאזוז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד