החברה שינתה משהו במוצר? היא תחוייב לעדכן את הצרכנים
כאשר מתבצע שינוי בתכונות או במרכיבים של מוצר, יש ליידע את הצרכן באופן ברור וגלוי על גבי המוצר - צרכנים הרגילים לרכוש מוצר מסוים אינם נוהגים לבדוק כל פעם מחדש את המוצר
![החברה שינתה משהו במוצר? היא תחוייב לעדכן את הצרכנים](https://storage.bhol.co.il/articles/652974_tumb_800X480.jpg)
הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן מפרסמת היום (חמישי) גילוי דעת חדש המסביר את חובות הגילוי המוטלות על יצרנים ויבואנים כאשר נעשה שינוי בתכונות או מרכיבים של מוצרים הנמכרים לצרכנים. גילוי הדעת מגיע בעקבות פניות שהתקבלו ברשות, המצביעות על כך שמתבצעים שינויים במוצרים שהצרכנים רגילים לרכוש מבלי לידע את הצרכנים.
חובת הגילוי היא משמעותית ונדרשת במקרים בהם נעשה שינוי מהותי במוצר. כאשר מתבצע שינוי בתכונות או במרכיבים של מוצר, יש ליידע את הצרכן על כך באופן ברור וגלוי על גבי המוצר. צרכנים הרגילים לרכוש מוצר מסוים אינם נוהגים לבדוק כל פעם מחדש את המוצר, ולכן כאשר האריזה נראית זהה או דומה, יש ליידע על השינויים באופן בולט.
שינוי מהותי במוצר יכול לכלול שינוי בטעם, ריח, כמות הסוכר, קלוריות, מרכיבים אלרגניים, או כל שינוי אחר בתכונות המוצר. הגילוי חייב להיעשות באופן ברור ונראה לעין, כמו על חזית המוצר או במדבקה על גבי האריזה, ולמשך תקופה סבירה של לפחות חצי שנה מיום שיווק המוצר לאחר השינוי. האחריות לגילוי בדבר השינוי חלה הן על היצרן או היבואן והן על הקמעונאי.
מחקרים שנעשו מצביעים על כך שהצרכנים מתקשים להבחין בשינויים הקטנים בתכונות המוצרים עקב "כשל רציונאלי-התנהגותי". צרכנים נוטים לא לבדוק את פרטי המוצרים שהם רוכשים באופן קבוע, במיוחד כאשר האריזות דומות לאלו שהכירו בעבר. כלכלה התנהגותית מצביעה על כך שהצרכנים מתמקדים בעיקר במחיר המוצר ולא במאפייניו האחרים בעת קבלת החלטותיהם. מצב זה עלול לגרום לכך שהצרכנים לא יבחינו בשינויים מהותיים שנעשו במוצרים אותם הם רוכשים באופן קבוע.
אי גילוי שינוי מהותי במוצר מהווה הטעיה לפי סעיף 2(א) לחוק הגנת הצרכן הקובע כי "לא יעשה עוסק דבר – במעשה או במחדל בכתב או בעל פה או בכל דרך אחרת לרבות לאחר מועד ההתקשרות בעסקה – העלול להטעות צרכן בכל ענין מהותי בעסקה (להלן – הטעיה)".
עו"ד אריאל דיאמנט, היועץ המשפטי של הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן אמר:"הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן מחויבת להבטיח שהצרכנים יקבלו את כל המידע הנחוץ לקבלת החלטות צרכניות מושכלות. אנו מצפים מהיצרנים והיבואנים לפעול בשקיפות מלאה מול הצרכנים וליידע אותם על כל שינוי מהותי במוצרים שהם רוכשים. כל שינוי בתכונות או במרכיבים של מוצר חייב להיות גלוי לעין הצרכן על מנת למנוע הטעיות. הרשות תפעל בנחישות מול עוסקים שיטעו את הצרכנים ותמשיך להבטיח סחר הוגן".
![](https://ext.bhol.co.il/uploads/2025/02/67a87427065e51.26963238.png)
מחריד: האברך השקדן נדבק בחיידק אלים ונפטר בחטף
בשיתוף קופת העיר
13.2.25 | 02:51
על פי תורת הקבלה: המבנה הזוגי הנכון לשלום בית
חנה דיין | מקודם
12.2.25 | 23:43
מדרום קוריאה לארץ: כך חדרה שיטת הטיפול החדשנית בקשב וריכוז
יוסף אור כתבה מקודמת
13.2.25 | 02:19
חרדים שסבלו מטיפולי שיניים כושלים זכאים למאות אלפי ש"ח פיצוי כספי
מקודם
13.2.25 | 01:16
תכתבו את השם שלכם ותבדקו - האם אתם זכאים לדרכון האירופי?
אליקים דהן כתבה מקודמת
12.2.25 | 20:34
שבת ירושלמית מפנקת: נופש רווקות בלאונרדו • כל הפרטים
מקודם
12.2.25 | 22:45
גרמניה פתחה שעריה: כ-400,000 ישראלים יכולים לקבל דרכון
אליקים דהן כתבה מקודמת
12.2.25 | 22:03
קבלו אותה: הקולקציה החדשה של נועם 2 הגיעה לחנויות
מקודם
13.2.25 | 01:36
הגיע הזמן שתכיר: מהו S&P 500 שכולם מדברים עליו?
מקודם
12.2.25 | 22:30
מהפכת מחירים: רכב חשמלי משפחתי ומפנק בפחות מ-1,200 ₪ לחודש
מקודם
12.2.25 | 21:07
היה לכם סבא רבה ברומניה? יכול להיות שמגיע לכם דרכון זר
אליקים דהן כתבה מקודמת
12.2.25 | 21:23
הזדמנות אחרונה: האגיס מאריך לכם את חופשת הלידה
מקודם
13.2.25 | 01:55
הוספת תגובה
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות