ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

היסטוריה בלבן: התחזית מבטיחה סופת שלג נדירה

חזאי 'בחדרי חרדים' עם התחזית העדכנית מהערב: מערכת קיצונית ורוויית משקעים, שלא נראתה בישראל מאז 1992

פלאש 90
פלאש 90

מעדכון לעדכון מתחזקת ההערכה כי מדובר באחת המערכות הקיצוניות והחריגות ביותר מקום המדינה.

אולי אולי אפילו פתיתי שלג באויר בחוף מקו נתניה צפונה.

כבר מחר בבוקר יש תנאים לשלג בפסגות ההרים מעל 1000 מטרים, בירושלים כבר יש תנאים לשלג מעורב החל משעות הבוקר שבהדרגה החל משעות הצהרים יהפוך לנקי יותר ויותר.

בשעות הצהרים המערכת מעלה הילוך עם החמרה משמעותית בעוצמת הגשם וכניסת הקור לשכבות התחתונות של האטמוספירה, משעות אחרי צהרים המאוחרות לקראת שעות הערב השלג יכול להיערם.

לפי מפות המשקעים עושה רושם שהשלג בירושלים לא יפסיק אפילו לרגע ממחר בצהרים עד שישי בשעות הבוקר המאוחרות, למעט החלשה זמנית או הפוגה קלה של שעתיים בשעות הערב, כל שאר הזמן נקבל שלג רצוף ללא הפוגה, במפות המשקעים מסתמן יתרון להרי המרכז ובפרט להרי יהודה הדרומיים לירושלים, זה אומר שבגוש עציון וביתר עילית יכול להיערם יותר שלג מבירושלים.

ביום שישי לקראת השעה 3 לפנות בוקר עד השעה 6-7 בבוקר המערכת מעלה הילוך וכאן ישראל מתחילה לחגוג היסטוריה בלבן, מבלי להיסחף, המפרט של איסי תומך בשלג באויר בחוף הצפוני, קרוב מאד לשלג באויר אף בבני ברק אבל לגבי זה המציאות היא זו שתכריע.

בדקתי בנתוני הרדיוסונדה של כל מערכות השלג הגדולות, הפעם האחרונה שהיה צפוי נתון כזה היה בפברואר 92, אז לא היה מזל לירושלמים כי לא היה שם כמעט משקעים, הפעם יש משקעים בשפע ולכל מקום.

שלג צפוי לרדת בשישי לפנות בוקר בכל איזור הצפון מצומת גולני צפוני, יתכן שלג בחיפה, בעוד הרבה מקומות יכול לרדת שלג שלא צפוי להיערם, מקומות כמו בבית שמש, באר שבע, מודיעין, ערד ודימונה.

מגובה 400 מטרים השלג צפוי להיערם לשכבה קטנה, זה כולל רמת בית שמש, הכרמל, השכונות הגבוהות של באר שבע וכדומה.

השלג יימשך עד שעות הבוקר המאוחרות של יום שישי ובהדרגה במהלך יום שישי רום ירידת השלג ילך ויעלה.

ראו הוזהרתם, מי שהולך לישון מחר בלילה מפספס את אם כל מערכות השלגים בישראל. כרגע נותר רק לקוות להתגשמות התחזית בפועל בהתאם לנתונים הצפוים.

ישראל חוגגת היסטוריה בלבן.
תחזית חזאי היסטוריה ג'וק שלג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד