ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
זכר צדיק לברכה

יום הסתלקותו: הקשר של הרב בן ציון זצ"ל לבית שמש

י"ט תמוז יום הסתלקות בעל האור לציון הרה"ג בן ציון אבא שאול זיע"א | מעטים יודעים על הקשר המיוחד שהיה לרב בן ציון זצ"ל ולעיר בית שמש | יצחק כרמלי עם הקשר המיוחד והפוטנציאל שראה ראש הישיבה בעיר בית שמש

יום הסתלקותו: הקשר של הרב בן ציון זצ"ל לבית שמש
הרב בן ציון אבא שאול זצ"ל צילום: יצחק כרמלי

עוד בטרם נולד הרעיון של בניית השכונות החרדיות החדשות בבית שמש, ראה ראש הישיבה הרה"ג בן ציון אבא שאול זיע"א את הנולד והכיר בפונטציאל של עיירת הפיתוח היושבת לפתחה של ירושלים.

יצחק כרמליהרב בן ציון אבא שאול זצ"לצילום: יצחק כרמלי

הרב בן ציון שדאג לתלמידיו כבניו ממש וראה בצרת אותם אברכים שהתקשו לרכוש דירה בירושלים עודד אותם לעבור אל בית שמש שהיתה אז קצת רחוקה מתורה ואפי' ישיבה אחת לא התקיימה בה . בחזונו ראה ראש הישיבה את העיר שעתידה להיות משכן לעשרות הישיבות המתקיימות בה.

כמי שהאמין בעתידה התורני של העיירה שהפכה ברבות הימים לעיר, הגיע והטריח את עצמו גם בימי חוליו כשהוא על כסא גלגלים , ומידי ראש חודש ניסן הגיע יחד עם ראשי ישיבת פורת יוסף  לביתו של הרב מרדכי כהן ז"ל (תבליני כהן) שם בירך את ברכת האילנות כשלאחר מכן הוא נשא דברי תורה ועידוד לבני התורה המעטים שהיו בעיר.

יצחק כרמליהרב בן ציון אבא שאול זצ"לצילום: יצחק כרמלי

עשרות שנים אח"כ התגשם חזונו של הרב בן ציון זצ"ל ובית שמש הפכה לעיר של תורה וחסידות עם עשרות ומאות תלמודי תורה ישיבות וכוללים.

יצחק כרמלי הרב בן ציון אבא שאול בית שמש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד