ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
המודיעין המדויק

פרטים חדשים: הגופות הוחזקו במנהרה, חולצו ללא לחימה מול מחבלים

⁠הגופות הוחזקו במנהרה תת קרקעית, הלוחמים נכנסו לתוך התוואי התת קרקעי תוך סיכון חיים כדי לחלץ ממנו את הגופות. לא היו נפגעים לכוחותינו בפעולת החילוץ | ⁠המודיעין שהביא את המיקום המדויק - הובא בין היתר מחקירות מחבלים שנלקחו בשבי

פרטים חדשים: הגופות הוחזקו במנהרה, חולצו ללא לחימה מול מחבלים
מלחמת חרבות ברזל צילום: דובר צה"ל

פרטים חדשים על מבצע חילוץ חמש גופות החטופים בחאן יונס: בתוך המנהרה שממנה חולצו חמש גופות החטופים לא הייתה לחימה מול מחבלים, וגם במבנה עצמו שבו הייתה המנהרה - לא היו מחבלים ששמרו על הפיר ולא הייתה לחימה. הפעולה במוקד עצמו עברה ״חלק״. 

⁠מסביב לאותו אזור, במרחב בחאן יונס שממנו חולצו הגופות - התנהלה לחימה והיו היתקלויות מול מחבלים. רק באותו אזור - כ-30 מחבלים חוסלו בידי כוחות צה״ל. לא היו נפגעים לכוחותינו. 

באדיבות המשפחהאורן גולדין הי"דצילום: באדיבות המשפחה

אוגדה 98 עם כוחות של יחידת אגוז ויחידת יהל״ם הוציאו לפועל את מבצע החילוץ, על בסיס מידע מודיעיני מדויק שהתקבל מהשב״כ. המידע הוביל את הלוחמים ישירות אל המיקום שבו הוחזקו הגופות בחאן יונס, כאשר רכזי וחוקרי השב״כ שהביאו את המודיעין המדויק על מיקום הגופות - היו בשטח יחד עם הלוחמים, והובילו אותם ממש אל האיתור שאליו היו צריכים להגיע. במערכת הביטחון אומרים לגל"צ: "היכולת שלנו לפעול בתוך שטח הרצועה יום-יום והעבודה בשטח עצמו היא זו שמביאה את מודיעין הזהב שמאפשר מבצעים מהסוג הזה".

⁠הגופות הוחזקו במנהרה תת קרקעית, הלוחמים נכנסו לתוך התוואי התת קרקעי תוך סיכון חיים כדי לחלץ ממנו את הגופות. לא היו נפגעים לכוחותינו בפעולת החילוץ. 

דובר צה"להלוחם תומר יעקב אחימס הי"דצילום: דובר צה"ל

המודיעין שהביא את המיקום המדויק - הובא בין היתר מחקירות מחבלים שנלקחו בשבי. 

⁠הגופות הובאו לארץ בנגמ״ש, ומשם הועברו למכון לרפואה משפטית להליך זיהוי שנמשך מספר שעות. בסיומו הממצאים הוגדרו ודאיים וחד משמעיים - מדובר בחטופים הישראלים. 

בזמן חילוץ הגופות לארץ על גבי הנגמ״ש - לוחם צה״ל צילם את עצמו יחד עם הגופות, בתיעוד שהופץ אתמול באופן רחב ברשתות החברתיות וגרם לשמועות רבות שנפוצו עוד לפני שהגופות זוהו, ובוודאי שעוד לפני שהמשפחות עודכנו. בצה״ל מבהירים הבוקר - רואים זאת בחומרה רבה, תהיה ענישה משמעתית חמורה. 

אתר צה"לסמל קיריל ברודסקי הי"דצילום: אתר צה"ל

בדומה למבצעי חילוץ גופות החטופים מג'באליה - ניתן לראות שגופות חטופים שנרצחו ב-7.10 מחולצות ממרחב ברצועת עזה שסמוך למרחב ממנו נחטפו. ג'באליה נמצאת מול עיקול מפלסים (שם נרצחו החטופים שגופותיהם חולצו מג'באליה), וחאן יונס נמצאת מול הקיבוצים ניר עוז, נירים וניר יצחק. בצה״ל אומרים כי הם ממשיכים לפעול כדי לבצע פעולות חילוץ נוספות.

הבוקר (חמישי) התיר צה"ל ושב"כ לפרסום כי במהלך מבצע של כוחות אוגדה 98 בהובלת חוקרי ורכזי השב״כ בשטח, חולצו אתמול (רביעי) החטופה שנרצחה מיה גורן, והחללים החטופים רס"ר (מיל') אורן גולדין, סמ"ר תומר אחימס, סמל קיריל ברודסקי, ורס"ם (מיל') רביד אריה כץ הי"ד, מחאן יונס.

על פי מידע מודיעני מהימן שנמצא ברשות צה"ל, עולה כי מיה גורן הי"ד נרצחה, ורס"ר (מיל') אורן גולדין, סמ"ר תומר אחימס וסמל קיריל ברודסקי ורביד אריה כץ הי"ד, נפלו בקרב במהלך מתקפת הטרור האכזרית ב-7 באוקטובר, וגופותיהם נחטפו לעזה.

(את הפרטים החדשים פרסם הכתב הצבאי דורון קדוש בגל"צ)
חילוץ גופות עזה חאן יונס מלחמת חרבות ברזל רביד אריה כץ קיריל ברודסקי מיה גורן אורן גולדין תומר אחימס 7 באוקטובר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד