ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
תומך בחיזבאללה

דוקרו של סלמאן רושדי מואשם בפעילות טרור

דוקרו של הסופר סלמאן רושדי עומד בפני אישומים פדרליים על פעילות טרור בגין תמיכתו לכאורה בארגון חיזבאללה. בעבר עמד לדין על תקיפה בשל דקירתו של רושדי ב-2022

דוקרו של סלמאן רושדי מואשם בפעילות טרור
סלמאן רושדי צילום: טוויטר

הנאשם בניסיון רצח סלמאן רושדי - הסופר שחטף ביקורת והסתה ממוסלמים בעקבות פרסום ספר שפגע באיסלאם לטענתם - בניו יורק לפני שנתיים, עומד לדין בארה"ב על פעילות טרור. 

כתב האישום שנחשף מעלה כי הוא מואשם בתמיכה בחיזבאללה. כתב האישום כולל ביצוע מעשה טרור ותמיכה חומרית בחיזבאללה, שמוכרת על ידי ארצות הברית כארגון טרור. 

הסופר בן ה-75, שקיבל איומי מוות מאיראן בשנות ה-80 לאחר פרסום הרומן שלו "פסוקי השטן", נדקר בצוואר כשעלה לבמה לשאת הרצאה על חופש אמנותי במכון צ'אוטוקווה 12 באוגוסט.

רושדי איבד את הראייה בעין אחת ואת השימוש ביד אחת לאחר פיגוע דקירה בעת שהתכונן לשאת הרצאה. רושדי המגיע ממוצא הודי שהיגר לבריטניה, הוא אחד הסופרים הבריטים המפורסמים והמצליחים בכל הזמנים. הספר שלו, "ילדי חצות", זכה בפרסים יקרים ב-1981.

בעולם האיסלאם, מוסלמים רבים הגיבו בזעם על פרסום הספר "פסוקי השטן" בטענה שהצגתו של הנביא מוחמד מהווה עלבון חמור לאמונתם. איומי מוות הושמעו נגד רושדי, בן ה-75 שנאלץ להסתתר.

סלמאן רושדי חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד