ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
מעשה מסוכן

בצבא זועמים על החייל שפרסם סרטון מהחילוץ: "ייענש בחומרה"

במהלך המבצע לחילוץ הגופות, תיעד לוחם צה"ל את הפינוי בנגמ"ש והסרטון הופץ ורץ ברשת. בצה"ל אומרים שהגיעו לחייל והוא ייענש בחומרה

בצבא זועמים על החייל שפרסם סרטון מהחילוץ: "ייענש בחומרה"
חיילים, ארכיון צילום: שאטרסטוק

בצבא זועמים על חייל שהשתתף אתמול (רביעי) במבצע חילוץ גופות החטופים מחאן יונס וצילם במהלך הנסיעה סרטון שהפך לויראלי ובו דיווח על המתרחש. בצבא מתייחסים בחומרה לאירוע בשל הסכנה שהוא עלול לגרום לכוחות ואף לטעת תקוות שווא במשפחות במקרה שבו היה מתברר חלילה שהגופות הן של מחבלים, כפי שכבר קרה במלחמה. 

הגופות הועברו לשטח הארץ בתוך נגמ"ש נמ"ר. לוחם צה"ל, ככל הנראה במילואים, תיעד את פינוי הגופות בנגמ"ש והסרטון הופץ ורץ ברשת. בצה"ל החלו בתחקור אירוע זה וצפויים להעניש בחומרה רבה את הלוחם - וייתכן שגם חיילים אחרים, אם היו מעורבים בכך.

כתוצאה מפרסום הסרטון הזה, משפחות רבות מאוד של חטופים יצרו קשר עם מפקדות הצבא כדי לברר אם מדובר ביקירים שלהם בעזה, ולצבא לא הייתה תשובה בגלל השלב המוקדם בו הסרטון הופץ. בצה"ל אומרים שהגיעו לחייל והוא ייענש בחומרה.

הבאת הגופות בוצעה כחלק מהפשיטה של אוגדה 98 בחאן יונס בימים האחרונים ועל בסיס מודיעין מדויק והצבעה ספציפית של שב"כ ואמ"ן והמפקדה של ניצן אלון, ללא חיכוך או מגע עם מחבלים. בפעולה לקחו חלק גם לוחמי הנדסה ויהל"ם - והחטופים שחולצו הוסתרו במנהרה במרחב.

כזכור, במהלך מבצע של כוחות אוגדה 98 בהובלת חוקרי ורכזי השב״כ בשטח, חולצו אתמול (רביעי) החטופה שנרצחה מיה גורן, והחללים החטופים רס"ר (מיל') אורן גולדין, סמ"ר תומר אחימס, סמל קיריל ברודסקי, ורס"ם (מיל') רביד אריה כץ הי"ד, מחאן יונס.

על פי מידע מודיעני מהימן שנמצא ברשות צה"ל, עולה כי מיה גורן הי"ד נרצחה, ורס"ר (מיל') אורן גולדין, סמ"ר תומר אחימס וסמל קיריל ברודסקי ורביד אריה כץ הי"ד, נפלו בקרב במהלך מתקפת הטרור האכזרית ב-7 באוקטובר, וגופותיהם נחטפו לעזה.

צה"ל חילוץ גופות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד