ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
אשת חינוך

מיה גורן הי"ד נרצחה לצד בעלה: נחטפה מבית התינוקות

גורן, בת 56, עבדה כגננת ומטפלת בילדי קיבוץ ניר עוז במשך שנים רבות. היא נרצחה ונחטפה בשבת ה-7 באוקטובר. גל, בנה של מיה גורן: "אמא הייתה אשת חינוך בכל רמ"ח איבריה"

מיה גורן הי"ד נרצחה לצד בעלה: נחטפה מבית התינוקות
קיבוץ ניר עוז אחרי מתקפת חמאס צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

יותר מתשעה חודשים אחרי שנרצחו ב-7 באוקטובר, צה"ל השיב אתמול לישראל אמש את גופותיהם של החטופים מיה גורן, רס"ר (במיל') אורן גולדין, סמ"ר תומר אחימס וסמל קיריל ברודסקי הי"ד.

בהודעת קיבוץ ניר עוז נכתב כי מיה גורן "תשוב לאדמת הקיבוץ שאהבה ותיקבר לצד בעלה אבנר, שנרצח והופקר גם הוא בשבת השחורה. השבת גופתה על ידי כוחות הביטחון היא סגירת מעגל חשובה עבור משפחת גורן וקהילת קיבוץ ניר עוז".

גורן, בת 56, אם לאסיף, בר, גל ודקל, עבדה כגננת ומטפלת וטיפלה בילדי הקיבוץ במשך שנים רבות. היא נרצחה ונחטפה מבית התינוקות בקיבוץ בשבת ה-7 באוקטובר.

"הבאת מיה לקבורה הוא שלב משמעותי בדרך לשיקום קיבוץ ניר עוז ומדינת ישראל, שיקום שלעולם לא יושלם ללא השבת כל החטופים החיים לשיקום והנרצחים לקבורה. חייבים להחזיר את כולם הביתה, עכשיו", הוסיפו בקיבוץ.

גל, בנה של מיה גורן, אמר ל-Ynet: "אמא הייתה אשת חינוך בכל רמ"ח איבריה. נולדה וגדלה ברמת גן. היא הייתה מדריכה ורשג"דית בצופים, מפקדת גדנ"ע, למדה בסמינר הקיבוצים ומאז שעברה בעקבות אהובה, אבא אבנר ז"ל, הייתה גננת ומטפלת בניר עוז. אם לארבעה ילדים. אישה אוהבת, אופטימית, אנרגטית ומסורה. גם בחיים האישיים והמשפחתיים, גם בחיים הקהילתיים וגם ובעיקר בעבודתה החינוכית היא עשתה הכל באהבה, אכפתיות ומסירות. בשבת השחורה היא שהתה בגן הילדים שבו עבדה, שם נפצעה ונחטפה במצב קשה. בהמשך נודע למשפחה על הירצחה".

עוד אמר: "אנחנו מודים לכוחות הביטחון האמיצים שהחזירו אותה. גם עכשיו אנחנו קוראים להשבתם המיידית של יתר החטופות והחטופים, אלו החיים לשיקום ואלו הנרצחים לקבורה. לכולם מגיע סוף שכזה, בין אם איחוד עם אהוביהם ובין אם סגירת מעגל. ההפקרה חייבת להיפסק".

כזכור ב-16 באוקטובר, כשבוע לאחר הטבח, גורם רשמי בישר לאחים שהניידים של הוריהם אוכנו ברצועת עזה, והם הוגדרו חטופים. יומיים מאוחר יותר הגיעה קצינת נפגעים להודיע שגופת אביהם אבנר זוהתה, ושהוא נרצח, גופת האם חולצה כאמור אתמול.

מיה גורן אבנר גורן ניר עוז מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד