ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
ארץ אל תכסי דמם

חולצו גופות החטופים מיה גורן, אורן גולדין, קיריל ברודסקי רביד אריה כץ ותומר אחימס הי"ד

צה״ל ושב״כ חילצו את החטופה שנרצחה מיה גורן, לצד החללים החטופים רס"ר (מיל') אורן גולדין, סמ"ר תומר אחימס, סמל קיריל ברודסקי ורס"ם (מיל') רביד אריה כץ הי"ד, ממרחב חאן יונס, במבצע של אוגדה 98 שנערך בימים האחרונים | כל הפרטים

חולצו גופות החטופים מיה גורן, אורן גולדין, קיריל ברודסקי רביד אריה כץ ותומר אחימס הי"ד
לוחמי גדוד 202 בחאן יונס צילום: דובר צה"ל

במהלך מבצע של כוחות אוגדה 98 בהובלת חוקרי ורכזי השב״כ בשטח, חולצו אתמול (ד') החטופה שנרצחה מיה גורן, והחללים החטופים רס"ר (מיל') אורן גולדין, סמ"ר תומר אחימס, סמל קיריל ברודסקי, ורס"ם (מיל') רביד אריה כץ הי"ד, מחאן יונס.

על פי מידע מודיעני מהימן שנמצא ברשות צה"ל, עולה כי מיה גורן הי"ד נרצחה, ורס"ר (מיל') אורן גולדין, סמ"ר תומר אחימס וסמל קיריל ברודסקי ורביד אריה כץ הי"ד, נפלו בקרב במהלך מתקפת הטרור האכזרית ב-7 באוקטובר, וגופותיהם נחטפו לעזה.

החילוץ בוצע אתמול (ד׳), על ידי כוחות שב״כ יחד עם צוות הקרב של חטיבת הקומנדו, כוחות יהל״ם ואגוז בפיקוד אוגדה 98.

המאמץ המודיעיני המקדים למבצע נוהל על ידי שירות הביטחון הכללי בשילוב של מידע מודיעיני מחקירות מחבלים בשב"כ, מאמצים מודיעיניים בשיתוף צוות מודיעיני של מפקדת החטופים באגף המודיעין, ונוספים שהביאו לכדי ביצוע המבצע.

לצד המאמץ המבצעי, צוות החטופים והנעדרים ומרכז החטופים והנעדרים בחטיבת הנפגעים באגף כוח האדם, אשר אמון על ליווי משפחות החטופים, פעל יחד עם המכון לרפואה משפטית ומשטרת ישראל לזיהוי החטופים ומסירת ההודעות למשפחות. 

צה"ל והשב"כ ממשיכים, גם בשעה זו, בהפעלת כלל המאמצים המבצעיים והמודיעיניים, על מנת לממש את המשימה הלאומית העליונה להשבת כלל החטופים והחטופות.

בהודעת קיבוץ ניר עוז נכתב: "מיה גורן תשוב לאדמת הקיבוץ שאהבה ותיקבר לצד בעלה אבנר, שנרצח והופקר גם הוא. השבת גופתה על ידי כוחות הביטחון היא סגירת מעגל חשובה עבור משפחת גורן וקהילת קיבוץ ניר עוז", אמרו בקיבוץ.

גורן, בת 56 עבדה כגננת ומטפלת וטיפלה בילדי הקיבוץ במשך שנים רבות. היא נרצחה ונחטפה מבית התינוקות בקיבוץ בשבת ה-7 באוקטובר.

בהודעת קיבוץ ניר יצחק אתמול נכתב: "התבשרנו על מבצע חילוצו של אורן גולדין, חבר כיתת הכוננות של הקיבוץ, שנפל ב-7 באוקטובר. אורן היה הראשון לצאת באותו בוקר ארור, עוד לפני שידענו כמה חמורה הסכנה שאורבת בחוץ. בחודש נובמבר, כחודש וחצי בהם קיווינו לאות חיים, התבשרנו כי אורן נהרג ב-7/10 וגופתו מוחזקת בשבי. במשך כמעט עשרה חודשים קראנו וייחלנו ליום בו תושב גופתו לישראל ונוכל לטמון אותו בבית שכל כך אהב, קיבוץ ניר יצחק. אורן הותיר אחריו משפחה גדולה ואוהבת. אושרית, אביב, אילי, אדי, יאיר, רני, שי, משה וכל המשפחה המורחבת - אתכם בצערכם הכבד".

בהודעת ראש מועצת להבים אלעד ארזי נכתב על תומר אחימס: "קהילה יקרה, התבשרנו כי גופתו של תומר אחימס ז"ל הובאה לישראל. תומר, חברנו האהוב, בן היישוב, נפל בקרב גבורה בקיבוץ נירים ב-7.10. למעלה מתשעה חודשים גופתו הוחזקה בשבי חמאס, וחולצה על ידי צה"ל. טקס הקבורה יתקיים ב-25.7.24, בשעה 19:00 בבית העלמין בלהבים, נעמוד כולנו עם דגלי ישראל. משפחת אחימס האהובים - קהילת להבים מחבקת אתכם. כולנו איתכם".

אורן גולדין (33), חבר קיבוץ ניר יצחק שהוגדר כחטוף, נרצח בטבח ב-7 באוקטובר, וגופתו הוחזקה בידי חמאס. כך עודכנה משפחתו ב-10 בנובמבר 2023. גולדין, היה נשוי לאושרית ואבא לאביב ולאילי, תאומים בני שנתיים, הוא ניהל את המוסך בקיבוץ. גולדין היה חבר בכיתת הכוננות של היישוב, שנלחמה בגבורה מול עשרות מחבלים והגנה בגופי הלוחמים על התושבים.

סמ"ר תומר אחימס נפל ב-7 באוקטובר. 53 ימים אחרי מתקפת חמאס, צה"ל פרסם כי ארגון הטרור מחזיק בגופתו. אחימס, בן 20 מלהבים, היה קשר מפקד חטיבה.

קיריל ברודסקי, נלחם לצד תומר אחימס, ושניהם היו חיילי החפ"ק של אלוף משנה אסף חממי (40) הי"ד, מפקד החטיבה הדרומית באוגדת עזה. כשמחבלי חמאס פשטו על יישובי ומוצבי העוטף, היו אל"מ חממי ושני חיילי החפ"ק שלו, הקשר אחימס והנהג ברודסקי הראשונים לזנק ללחימה.

הם הגיעו לקיבוץ נירים וניהלו שם קרב גבורה מול כמות גדולה של מחבלים. הם הצליחו לחסל רבים מהם ובדיעבד התברר שהצילו חיים רבים, אולם בשעה 7:05 נשמע אחימס בקשר: "קודקוד נפגע, דורש פינוי מיידי". הפינוי לא הגיע. גופותיהם של חממי ושל שני לוחמי החפ"ק שלו נחטפו לרצועת עזה.

שר הביטחון יואב גלנט מסר: תודתי והערכתי ללוחמי שב״כ וצה״ל על מבצע חשוב לחילוץ גופותיהם של החללים החטופים מיה, אורן, רביד אריה, קיריל ותומר זכרם לברכה והבאתם לקבר ישראל. נכה את החמאס עד הכרעתו ונממש את מחויבותנו להשיב את החטופות והחטופים לביתם.
 

מלחמת חרבות ברזל אסף חממי קיריל ברודסקי תומר אחימס אורן גולדין מיה גורן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד