ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
עשה היסטוריה

הנשיא הרצוג בין הראשונים לברך: התגובות לנאום נתניהו

הנשיא הרצוג הגיב לנאום בקונגרס: "נאום חשוב". בן גביר שם בצד את המחלוקות הפוליטיות: "ישראל love נתניהו". סמוטריץ': "ייצג אותנו בגאון ובאמונה, במילים חדות ובהירות"

הנשיא הרצוג בין הראשונים לברך: התגובות לנאום נתניהו
נתניהו בקונגרס צילום: באדיבות המצלם

במערכת הפוליטית מגיבים הערב (רביעי) לנאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בפני שני בתי הקונגרס האמריקאי. נאום עוצמתי ומלא פאתוס, שזכה לתשואות בקונגרס ולשבחים בארץ גם מצד אנשים המתנגדים לנתניהו. 

נשיא המדינה יצחק הרצוג ברך את ראש הממשלה: "אני מברך על נאום חשוב של ראש הממשלה נתניהו בפני מושב משותף של הקונגרס האמריקאי. חזרתם המיידית והדחופה של החטופים חייבת להיות בלב סדר היום העולמי, וכך גם האיום הגלובלי מצד אימפריית הרשע והטרור האיראנית שחשוב לשוב ולהדגיש אותו בפני נבחרי בעלת הברית הגדולה והחשובה שלנו. עלינו לעמוד יחד אל מול הטרור שמובל מטהרן ומאיים על המזרח התיכון והעולם כולו".

יו״ר המחנה הממלכתי בני גנץ הפתיע: ״בחו״ל אין קואליציה ואופוזיציה - כולנו מדינת ישראל. ראש הממשלה נתניהו הציג היום באופן בהיר, מוערך וחד את עמדתה הצודקת של מדינת ישראל, ואת הגיבורים שלנו.

גנץ הוסיף: "הדבר החשוב כעת הוא לא רק להציג את החזון, אלא לממש אותו. בראש ובראשונה, עלינו לזכור שברגעים אלו מעל 100 חטופים וחטופות נמצאים בשבי, ויש לפעול כדי להשיבם גם במחירים כואבים. ולצד זאת, עלינו להחזיר את תושבי הצפון והדרום בביטחון לבתיהם, להחליף את חמאס במתווה ״היום שאחרי״, ולבנות ברית אזורית. זה הזמן להחלטות ולמעשים אמיצים - ועדיף מאוחר מלעולם לא".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "ישראל love נתניהו".

שר החוץ ישראל כ"ץ: "הנאום המרגש והחשוב של ראש הממשלה בנימין נתניהו והאהדה העצומה של חברי הקונגרס הם העדות לחוזקה של הברית בין ארה"ב וישראל. המילים של ראש הממשלה, כשחטופים ומשפחותיהם שם בהיכל, מייצגות כל ישראלי שרוצה לחיות בביטחון ומאמין בצדקת ישראל במלחמת הקיום שלנו. אנחנו כאן, אנחנו נלחם ואנחנו ננצח".

יו״ר הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ לאחר נאום ראש הממשלה נתניהו: "הלב היהודי והישראלי של כולנו מתרגש ומתמלא גאווה מהמעמד הרם של ראש הממשלה שמייצג אותנו בגאון ובאמונה, במילים חדות ובהירות, ומקבלת הפנים החמה המשקפת שותפות עמוקה ומופלאה בין מדינת ישראל לארצות הברית של אמריקה. עם ישראל חי! קדימה עד הניצחון".

יו״ר ש״ס אריה דרעי: "ראש הממשלה בנימין נתניהו, יישר כוח על הנאום ההיסטורי והחשוב בקונגרס, אשר הביא הרבה כבוד וגאווה לעם ישראל. הצבת את האמת על הבמה החשובה בעולם ונסכת עידוד ותקווה בלב העם כולו. חזק ואמץ. עם ישראל חי".

שרת התחבורה מירי רגב: "האויבים שלנו הם האויבים שלכם, המאבק שלנו הוא המאבק שלכם והניצחון שלנו יהיה הניצחון שלכם". כמה עוצמה, חוכמה ונחישות יש לראש הממשלה שלנו נתניהו. זכינו במנהיג שמדינות מתקנאות בו ועלינו לחזק אותו, לחבק אותו ולעמוד אחריו. שה׳ יתן לנתניהו את הכוח להמשיך ולהוביל אותנו".

ח"כ דני דנון כתב: "כל הכבוד לראש הממשלה על נאומו החשוב בקונגרס. ‏מדינת ישראל עומדת בחזית המאבק העולמי בין המדינות הדמוקרטיות והמתונות לבין ציר הרשע העולמי שמנסה להביא לכאוס וחורבן. ‏המסר הזה חשוב שיושמע מעל כל במה בעולם".

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, יריב לוין: "אני מברך את ראש הממשלה נתניהו על נאומו ההיסטורי מול שני בתי הקונגרס, שהזכיר לעולם על מה אנחנו נלחמים ועד כמה צודקת דרכנו. ראש הממשלה - תודה לך".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד תקף: "שמענו את נתניהו מדבר על השבעה באוקטובר כאילו אין לו מושג מי היה ראש הממשלה ומי היה אחראי לאסון. לנתניהו היתה הזדמנות להודיע שהוא מקבל את העסקה ומחזיר את החטופים לפני שכולם ימותו במנהרות. הוא לא עשה את זה. עדיף היה לכולנו שהיה נשאר בבית ומטפל בחטופים בעזה ובמפונים בצפון".

בנימין נתניהו הקונגרס האמריקני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד