ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
סיכויים גדולים

נמשכים המאמצים לשחרור החטופים בעלי האזרחות הרוסית

שר החוץ הרוסי אמר לשר החוץ כ"ץ כי נמשכים המאמצים לשחרור החטופים בעלי האזרחות הרוסית, "ללא תנאי ומעבר להסכמות המתגבשות". השר כ"ץ: "גוברים הסיכויים להגעה להסכם"

נמשכים המאמצים לשחרור החטופים בעלי האזרחות הרוסית
ישראל כץ ונתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר החוץ ישראל כ"ץ אמר לאוקסנה לובנוב, אימו של אלכס לובנוב שנחטף לעזה ממסיבת הנובה, כי: "רוסיה פועלת כדי להבטיח את שחרור החטופים בעלי האזרחות הרוסית, וזאת ללא תנאי ומעבר להסכמות המתגבשות לעסקה לשחרור חטופים".

השר כ"ץ, הגדיר את שחרור החטופים כמשימה מספר אחת של משרד החוץ, השר שיתף את אוקסנה בפרטי שיחתו האחרונה עם שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב. לדבריו, לברוב אמר לו את הדברים בשיחה בין השניים, ועדכן אותו כי נמשכים המאמצים לשחרור האזרחים הרוסים, בדומה לשחרור בעלי האזרחות הרוסית בעסקה הראשונה, כך דיווח איתמר אייכנר בווינט.

בשיחה עם לברוב סיפר השר כ"ץ כי הוא ביקש שרוסיה תמשיך ללחוץ להגעה לעסקה לשחרור כל החטופים, הזכיר את פעילותה בעבר בנושאים הומניטריים, כמו העלאת עצמות של החייל זכריה באומל הי"ד, והודה לשר הרוסי על מאמצי מוסקבה בנושא החטופים. כיום נותרו בעזה שני חטופים בעלי אזרחות רוסית, אלכס לובנוב ואלכס טרופנוב. החטוף השלישי בעל האזרחות הרוסית, אנדריי קוזלוב, חולץ על ידי כוחות הביטחון במבצע ארנון.

השר כ"ץ אמר לאוקסנה כי גוברים הסיכויים להגעה להסכם. בשיחה סיפרה אוקסנה את השר בפעילות שהיא עושה ברוסיה להגברת המודעות בנושא החטופים.

 

 

 

ישראל כ"ץ רוסיה חטופים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד