ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
"גבורת תושבי העיר"

מענקים של 7,180 שקלים לכל מי ששהה בעיר הזו ב-7 באוקטובר

תושבי אופקים יקבלו מענק בסך 7,180 שקלים למבוגר ו-1,436 שקלים לכל ילד | המענק יינתן לתושבי העיר ולמי שהיה נוכח בעיר ביום השבעה באוקטובר

מענקים של 7,180 שקלים לכל מי ששהה בעיר הזו ב-7 באוקטובר
משרד האוצר צילום: צלמי פלאש 90

במהלך ביקורם היום (רביעי) של שר האוצר סמוטריץ וחה"כ אלמוג כהן בעיר אופקים, הודיע השר על סיום עבודת הוועדה הציבורית אותה הקים בראשותם של פרופ' אביעד הכהן ופרופ' שלמה מור יוסף ועל מענקים שיועברו לתושבי העיר כחלק מההכרה בהם בעקבות אירועי השביעי באוקטובר. 

הוועדה ממליצה על מענק בסך 7,180 שקלים למבוגר ו-1,436 שקלים לילד. המענק יינתן לתושבי העיר ולמי שהיה נוכח בעיר ביום השבעה באוקטובר. סך המענקים לתושבי העיר יעמוד על למעלה מ-220 מיליון שקלים. 

כבעיר אופקים, ישנם למעלה מ-35 אלף תושבים והיא מרוחקת כ-25 ק"מ מהגבול מעזה. הטבח בעיר התבצע בתחילת מלחמת חרבות ברזל ובמהלכו נרצחו 47 תושבים ו5 שוטרים.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ אמר: ״אנחנו עומדים מאחורי תושבי אופקים. מדינת ישראל מכירה בגבורת תושבי העיר, בעמידתם האיתנה ובשכול שפקד את אותם. בגיבורים שלחמו ללא חת על הבית והדפו את המחבלים הארורים של חמאס דעאש תוך שהם מאבדים 47 מתושבי העיר, ובשוטרים הגיבורים שלחמו כאן. הוועדה הציבורית שהקמתי בחנה את היקף הפגיעה בעיר והחליטה על מענקים שינתנו לתושבי העיר ולמי שנכח בעיר במהלך המתקפה. נשלים בע״ה את אישור מסקנות הוועדה בממשלה בקרוב. גבורתם של תושבי העיר היא מסר של עמידה איתנה וחוסן לאומי לאויבנו. לא תנצחו אותנו".

ח״כ אלמוג כהן אמר: ״כמי שזכה להילחם ב 07/10 ביחד עם גיבורי העיר. אני נרגש לסגור מעגל משמעותי מאוד בעבורי, ובו מדינת ישראל מחבקת את גבורת תושבי העיר ומוקירה את אומץ ליבם של בניה ובנותיה. נמשיך להשמיע את קולם של אנשי הנגב והפריפריה בכל עת. את הקרב הזה ניצחנו אך לא את המלחמה, נמשיך לחבק את חיילנו אשר מכים באויב מכה ניצחת, ויחד אתכם נחבק את הפצועים, משפחות החללים ונשיב את החטופים".

אופקים מתקפת הפתע על ישראל (2023) משרד האוצר מענק כספי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד