ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
אחרי 3 עשורים

יישוב יהודי חדש יוקם בגליל: כל הפרטים

לאחר עשרות שנים של תכנון היום יצא לדרך היישוב שיבולת. מדובר ביישוב יהודי חדש בגליל שישלב בקהילה משפחות של אנשים ונשים עם צרכים מיוחדים

יישוב יהודי חדש יוקם בגליל: כל הפרטים
הגליל המערבי צילום: Moshe Shai/Flash90

יישוב חדש בדרך לקום בגליל התחתון: הוועדה המחוזית צפון אישרה היום (רביעי) את הפקדת התכנית להקמת היישוב "שיבולת", המיועד לשלב אנשים עם צרכים מיוחדים לצד אנשים ללא צרכים מיוחדים. 

על פי התוכנית יוקם ישוב כפרי חדש בן 350 יח"ד על רכס התורען בגליל התחתון. מדובר בכפר שילוב קהילתי הכולל מסגרת בית וחיים עבור אנשים עם צרכים מיוחדים, לצד משפחות רגילות. 20 אחוז מתוך סך המגרשים למגורים מיועדים לתושבים עם צרכים מיוחדים (כ-70 יח"ד), והיתר (280 יח"ד) לתושבים ללא צרכים מיוחדים.

שרת ההתיישבות אורית סטרוק: "הקמת הישוב שיבולת היא בשורה מיוחדת וכפולה: גם בשורת התיישבות וגם בשורה חברתית, כאחד מסדרת ישובים שישלבו תושבים עם צרכים מיוחדים כחלק אינטגרלי מהקהילה. נמשיך ללוות את הקמת הישוב היחודי הזה, ולסייע לו לעמוד על רגליו לתפארת מדינת ישראל".

גאל גרינוולד, יו"ר החטיבה להתיישבות אמר: "זו בשורה כפולה להתיישבות. גם הקמתו של יישוב חדש על רכס התורען: על מדינת ישראל להתעשת ולפעול להקמתם של עוד ועוד נקודות בגליל. ככל שהזמן עובר המדינה מאבדת קרקעות להשתלטות אלימה ולא חוקית וההתיישבות היא המענה האפקטיבי ביותר. 

והבשורה השנייה היא הקמתו של יישוב משלב לאנשים עם צרכים מיוחדים ואנשים ללא צרכים מיוחדים יחד בקהילה אחת".

הגליל יישוב בנייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד