ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
במוצאי הצום

קנאים בבני ברק פוצצו באלימות את שיעורו של הרב אוריה ענבל

מחאה נגד שיעורו של הרב אוריה ענבל בבני ברק הביאה לתקרית אלימה במהלכה הותקף הרב ולמקום הגיעו כוחות הצלה ומשטרה. התלמידים ל'בחדרי': "השיעורים לא הופסקו ולא יופסקו מחמת האלימות"

קנאים בבני ברק פוצצו באלימות את שיעורו של הרב אוריה ענבל
באדיבות המצלם צילום: המהומות מחוץ לשיעור של הרב ענבל

במוצאי צום שבעה עשר בתמוז התפרצו קבוצה מהקנאים לבית הכנסת 'בית דוד' ברחוב בן זכאי בבני ברק, בעיצומו של שיעור תורה של המשפיע הליטאי הרב אוריה ענבל מביהמ"ד הגר"א, שנמסר מזה זמן רב כמדי שבוע על ספר המצוות, ותקפו את הרב ותלמדיו.

המוחים התפרעו והטיחו ברב שהוא "מסלף את ההשקפה". הם הוציאו את הרב ענבל לרחוב. תוך שהם מפליאים בו את מכותיהם, הורידו את כיפתו והשאירו אותו גלוי ראש ופצוע. לדברי נוכחים בשטח ששוחחו עם 'בחדרי חרדים' מדובר במחזות המזכירים ימים אפלים. לפי עדויות הפורעים אף התיזו גז מדמיע, והשליכו חפצים ושקיות אשפה על הרב ותלמידיו.

המהומות בשיעורו של הרב ענבל צילום: באדיבות המצלם

למקום הגיעו כוחות הצלה לטפל בפצועים, וכן שוטרים. 

לדבריו תלמידיו, אין זו הפעם הראשונה שאותם קנאים מנסים לקלקל ולעצור את שיעורי הרב, אך משתתפי השיעור הודיעו כי השיעורים לא הופסקו ולא יופסקו מחמת האלימות.

תלמידי הרב ענבל יזמו קמפיין מהיר להדפסת השיעורים בספר, שייקרא 'מבי מדרשא', ההתרמה כבר בעיצומה, ומחר חמישי, עתיד להתקיים כנס גדול, כדי להמשיך את מבצע ההתרמה "ולהמשיך את אור התורה כנגד אנשי האלימות והשנאה", כלשון אחד התלמידים.

 

הרב אוריה ענבל קיצונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 43 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד