ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
מול חופי ברזיל

המדענים נדהמו: קוקאין נמצא בגופם של הכרישים

כרישים בברזיל התגלו כמכילים קוקאין בגופם. לכרישים ממין נקבה היו ריכוזי קוקאין גבוהים יותר ברקמת השריר בהשוואה לכרישים ממין זכר

המדענים נדהמו: קוקאין נמצא בגופם של הכרישים
כריש, אילוסטרציה צילום: pixabay

בגופם של כרישים שחיים מול חופי ברזיל נמצא קוקאין, כך על פי מחקר חדש. זאת הפעם הראשונה שהסם זוהה בכרישים חופשיים.

המדענים בדקו 13 כרישים ברזילאים ליד העיר ריו דה ז'נרו ומצאו קוקאין הן בכבד והן ברקמת השריר של כל 13 הדגימות. כך לפי מאמר של חוקרים מקרן אוסוולדו קרוז בברזיל שפורסם ברשת CNN.

הכרישים הללו נבחרו בשל גודלם הקטן והעובדה כי הם חיים באזור קטן של מי החוף, שם הם חשופים להפרשות מזהמים משמעותיות. רמות הקוקאין היו גבוהות בערך פי שלושה ברקמת השריר מאשר ברקמת הכבד, לפי המחקר, לכרישים ממין נקבה היו ריכוזי קוקאין גבוהים יותר ברקמת השריר בהשוואה לזכרים.

על פי המחקר, קוקאין מזהם את הים עקב פליטות שפכים בהם יש סם, כמו גם מהמעבדות הבלתי חוקיות שמייצרות אותו - כך אמר ל-CNN מחבר המחקר אנריקו מנדס סאג'ירו. צריכת קוקאין עלתה באופן מסיבי ברחבי העולם בעשורים האחרונים, כך עולה מהמחקר.

כ-22% מהמשתמשים בסם חיים בדרום אמריקה, כאשר ברזיל הוא שוק הצרכנים השני בגודלו באזור. צריכה מוגברת ותשתית ירודה לטיפול בשפכים הביאו לעלייה ברמות הקוקאין בים, אמרו החוקרים. מחקרים קודמים העלו שקוקאין שהושלך בים על ידי סוחרים גרם לזיהום, אבל זה לא המקרה כאן.

כרישים קוקאין ברזיל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד