ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
בכינוס מכון דורות

השר לשעבר שיתף בפני הרבנים: "לקח זמן עד שזכינו להפקד"

הרב יעקב אביטן, רב המועצה האזורית חוף אשקלון ולשעבר שר הדתות חשף בכנס מכון דורות, המרכז לפוריות רפואה והלכה: "לקח זמן עד שזכינו להפקד".

השר לשעבר שיתף בפני הרבנים: "לקח זמן עד שזכינו להפקד"
הכינוס של מכון דורות באשקלון צילום: באדיבות המצלם

עשרות מרבני הקהילות ופוסקי הלכה מהקהילות הדתיות והחרדיות באזור אשקלון התכנסו ליום עיון ייחודי בבית הכנסת 'יושב אוהלים' בראשות הרב יעקב אביטן, רב המועצה האזורית חוף אשקלון. 

הרבנים התכנסו להעמקה בהיבטים הלכתיים וסקירה אודות הפיתוחים הטכנולוגיים החדשים ודרכי הרפואה בנושא פוריות מפי רבני ויועצי מכון דורות, תוך דגש על הצגת פיתוחים חדשניים בתחום.

בכינוס השתתפו הגאון רבי אהרון בוטבול, פוסק ההלכה של המכון וחתנו של מרן הרב עובדיה יוסף זי"ע, הגאון רבי ציון כהן רב העיר אור יהודה ונשיא מכון דורות, הגאון רבי אליהו לוי רב שכונה בעיר וראש כולל אמת לדוד, הגאון רבי אברהם ביטון, ראש כולל משכן בוקובזה וראש איגוד בני הישיבות והכוללים. 

"לקח זמן עד שזכינו להפקד. כאשר באחת הבדיקות הרופא רואה דופק אחד ולאחר מכן דופק שני ולאחר מכן דופק שלישיי, קודם כל הרופא התעלף במקום", חשף הרב אביטן בפני קהל השומעים המרותק.

לדבריו, הרופא רצה לדלל את כמות העוברים. "חייבים לדלל", הוא קבע נחרצות. "אלא שאז קמה האישה ואמרה: מי שנתן אותם זה לא אתה, נכון? אם בורא עולם נתן זה מה שיהיה. הסיפור האישי שלנו הקרין סביבנו גם למקרים דומים".

הרב אביטן סיכם את הכנס במילות תודה למכון דורות: "תמיד כדאי לשאול את מכון דורות, פעמים רבות אתה רואה הצלחה כבר בייעוץ המקדים לרופא. כנס מכון דורות באשקלון מתקיים זו הפעם השנייה בגלל חשיבותו הרבה, רוצה להודות למכון דורות".

באדיבות המצלםהגר"א בוטבול בכינוס צילום: באדיבות המצלם

מכון דורות יעקב אביטן אשקלון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד