ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
הרכב הסתחרר

דיווח: כך ניסו גורמים באיראן לחסל את הנשיא לשעבר אחמדינג'אד

נשיא איראן לשעבר מחמוד אחמדינג׳אד, ניצל מהתנקשות. בשנים אחרונות אחמדינג׳אד הפך למתנגד בולט למנהיג הרוחני של איראן חמינאי. בבחירות אחרונות המשטר לא אישר את השתתפותו בבחירות

דיווח: כך ניסו גורמים באיראן לחסל את הנשיא לשעבר אחמדינג'אד
מחמוד אחמדינג'אד נשיאה לשעבר של איראן צילום: טוויטר

מחמוד אחמדינג'אד, אשר כיהן כנשיאה השישי של הרפובליקה האסלאמית של איראן בין השנים 2013-2005, ניצל ביום שני השבוע מניסיון התנקשות באמצעות מטען חבלה שהוצמד למכוניתו.

על פי הדיווח של ערוץ הטלוויזיה האופוזיציוני 'איראן אינטרנשיונל', אחמדינג'אד וחבריו תכננו לצאת לזנג'אן, עיר בצפון-מערב איראן, שמרוחקת כ-300 ק"מ צפון-מערבית לבירה טהראן כדי להשתתף בטקס מקומי.

לפני היציאה ראש צוות האבטחה שלו, בדק כהרגלו את המכונית מסוג טויוטה לנד קרוזר כדי לווודא שאין חפץ חשוד. לאחר בדיקת המכונית, ביקש ראש צוות האבטחה מאחמדינג'אד להיכנס לרכב אחר, והתלונן על כך שמשהו במכונית לא תקין.

על פי הדיווח, בקרת ההיגוי והבלימה של המכונית לא פעלה בזמן הנסיעה בכביש המהיר. המכונית הזו לא נשאה את אחמדינג'אד, ונוסעיה היו חלק מחבריו ושומרי ראשו.

מכונית הטויוטה הסתחררה שלוש פעמים בכביש בו נעו מכוניות חולפות נוספות במהירות גבוהה, ולאחר שסטתה פעמיים ימינה ושמאלה היא פגעה בבטון באמצע הכביש המהיר. היא התנגשה במכונית אחרת עם אנשיו של אחמדינג'אד.

אחד מנוסעי המכונית השנייה נפצע ופונה לבית החולים, הפציעות אינן חמורות, והוא שוחרר לאחר טיפול.

עוד דווח, כיממה לפני הנסיעה צוות האבטחה של אחמדינג'אד הכניס את הרכב למוסך מקומי לתיקון. בהתערבות של "סוכני ביטחון מיוחדים" הרכב נלקח והועבר למקום לא ידוע. לאחר מכן הוחזרה המכונית לאנשי אחמדינג'אד ונמסר שהכל תקין.

בשנים אחרונות אחמדינג׳אד הפך למתנגד בולט למנהיג הרוחני של איראן חמינאי. בבחירות אחרונות המשטר לא אישר את השתתפותו בבחירות.

מחמוד אחמדינג'אד איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד