ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
ארגנו עצומה

בגלל השכנים: המועצה דחתה את בקשת הרחבת הישיבה בגייטסהד

תוכניות בניה שהגישה ישיבה בגייטסהד - אנגליה, נדחו על ידי המועצה. מהמועצה נמסר כי היא מודאגת מגודל הבניין והחנייה. השכנים ארגנו עצומה של 52 חתימות בהתנגדות לבנייה

בגלל השכנים: המועצה דחתה את בקשת הרחבת הישיבה בגייטסהד
אילוסטרציה צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

תכניות בניה שהגישה ישיבה בגייטסהד, שבניוקאסל באנגליה נדחו עקב חששות של השכנים. הבקשה הייתה לבניין בן ארבע קומות ל-100 תלמידים, שהיה אמור להכיל גם משרדים, (יש לציין כי הישיבה המדוברת לא קשורה לישיבה הגדולה והמפורסמת).

ועדת התכנון והפיתוח של מועצת גייטסהד הדגישה כי יש חששות מהתכנון והיעדר מידע על השפעת הרעש או מצב החניה, החשש כי רכבים יהוו "סיכון משמעותי" להולכי רגל ורוכבי אופניים. הבניין היה אמור לקום במקום בו היו שמונה דירות שנהרסו בעקבות התערבות של מנהל הבריאות והבטיחות.

בבקשה לתכנון נכתב כי הישיבה "רצתה להקים מקום לימודים ומגורים לנערים כדי לקדם את ידיעותיהם בדת היהודית, תוך דגש ספציפי של לימוד עומק התלמוד".

הצורך במבנה חדש נבע מ"הביקוש ההולך וגובר של צעירים המעוניינים להתמקד בלימודי דת לפני שיתחילו את חייהם הבוגרים", נכתב בבקשה.

על פי הדיווח ברשת BBC, השכנים ארגנו עצומה של 52 חתימות בהתנגדות לבנייה. אחד ממנהלי המקום אמר לוועדה כי הוא מוכן להגביל את מספר התלמידים ל-50. אך גם התוכנית של 50 בחורים בלבד נדחתה, נשלחו 33 מכתבים עם התנגדויות, כולל גודל הבניין שיגרום לבעיות חניה.

ישיבת גייטסהד בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד