ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
בניגוד להלכה

השר בן גביר בהצהרה תקדימית, בזמן ביקור נתניהו בארה"ב: "תותר תפילת יהודים בהר הבית"

בזמן שראש הממשלה שוהה בחו"ל, מצהיר השר לביטחון לאומי על שינוי מדיניות חסר תקדים המנוגד להלכה: "אני הדרג המדיני והדרג המדיני מתיר תפילת יהודים בהר הבית" | הרקע: אי צירופו לקבינט המצומצם והטלת הווטו מצד ח"כ אריה דרעי

השר בן גביר בהצהרה תקדימית, בזמן ביקור נתניהו בארה"ב: "תותר תפילת יהודים בהר הבית"
איתמר בן גביר עולה להר הבית צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, מצהיר הבוקר (רביעי) על שינוי מדיניות בהר הבית וכי מעתה תותר תפילת יהודים בהר. זאת, בשעה שראש הממשלה נתניהו שוהה בביקור בארה"ב ולא נמצא בארץ.

בן גביר נאם בכנס שנערך בכנסת לעידוד העלייה להר הבית, המנוגדת להלכה ואמר: "הייתי בהר הבית שבוע שעבר. התפללתי בהר הבית ואנחנו מתפללים בהר הבית. אני הדרג המדיני והדרג המדיני מתיר תפילת יהודים בהר הבית".

נזכיר כי העליה להר הבית היא בניגוד גמור להלכה, לדעת גדולי ישראל ולפסיקת הרבנות הראשית לישראל.

שר החינוך יואב קיש מ'הליכוד' הגיב ותקף: "שיטת הסחטנות הפוליטית לא מתאימה כלל ועיקר לתקופת מלחמה. מי שפועל כך לא מבין את גודל השעה, את החשיבות באחדות ברגעים אלה ומנותק מהאתגרים שעומדים בפני ישראל. איתמר, תתעשת".

המחאה של השר משה ארבל נגד בן גביר צילום: ערוץ כנסת

גם השר משה ארבל עלה להביע מחאה במליאה נגד הכנס שמארגן השר בן גביר בכנסת בנושא "השיבה להר הבית". ארבל: "זה חילול ה', וזה נעשה בניגוד לעמדת גדולי ישראל, אני מביע מחאה".

בתוך כך, בדקות האחרונות התייחס השר בן גביר לווטו שהטיל יו"ר ש"ס אריה דרעי נגד צירופו לפורום ביטחוני מצומצם. בן גביר עקץ: "חבל שבאוסלו הוא לא שם וטו".

לפי הפרסום ב-ynet, דרעי מסרב שבן גביר יהיה חבר בפורום ביטחוני ובעל סמכות ומשמעות, גם במחיר תקיעת חוק הרבנים. 

יו"ר 'דגל התורה', ח"כ משה גפני הגיב ותקף: "העליה להר הבית כרוכה באיסור חמור של חיוב כרת. אני דורש מראש הממשלה לא לאפשר את שינוי הסטטוס קוו בהר הבית, ואם כבר שינויים אז לסגור את הר הבית ליהודים".

איתמר בן גביר הר הבית עלייה להר הבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד