ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
כדי לחסום הברחות

מצרים מגלה "גמישות" שצה"ל יישאר לאורך ציר פילדלפי

קהיר מתקרבת לעמדת הממשלה שדורשת שצה"ל יישאר בציר למרות הצהרות פומביות אחרות של המצרים. ארה"ב מקיימת דיונים עם ישראל ומצרים על בניית חומה תת-קרקעית לאורך הציר בדרום הרצועה

מצרים מגלה "גמישות" שצה"ל יישאר לאורך ציר פילדלפי
פירים ומשגרים שאותרו על ציר פילדלפי צילום: דובר צה"ל

לאחר שדחתה את הדרישה הישראלית בפומבי, קהיר נוטה לאפשר לכוחות צה"ל להישאר בציר פילדלפי המשמש את חמאס להברחת נשק ממצרים לעזה, כך אמרו ל"טיימס אוף ישראל" בכירים ישראלים שמכירים את הנושא.

השינוי בעמדתה של מצרים יסבך את מעמדו של חמאס במשא ומתן המתמשך על החטופים, שכן ארגון הטרור דורש מישראל לסגת מציר פילדלפי כחלק מהסכם הפסקת אש.

ארה"ב מקיימת דיונים עם ישראל ומצרים על בניית חומה תת-קרקעית לאורך הציר בדרום הרצועה, כולל התקנת מערכות מעקב כדי לסכל הברחת נשק לעזה, כך אמרו שני הגורמים.

ישראל השתלטה בחודש מאי על הצד העזתי של ציר פילדלפי כחלק מהמתקפה בעיר רפיח בדרום עזה. בחודשים שקדמו לאותו מבצע הזהירה מצרים כי היא מסתכנת בפגיעה בהסכם השלום שנחתמו בין קהיר וירושלים ב-1979.

"גם הם לא רוצים שחמאס יחדש את ההברחות בגבול", אמר הגורם הישראלי על מצרים. הבכיר הישראלי הבהיר כי טרם הושג הסכם וכי ישראל מבקשת להישאר בציר פילדלפי לתקופה ממושכת, אם כי לא לצמיתות.

ג'ייקוב מגיד מדווח ב'טיימס אוף ישראל' כי בעוד מצרים החלה להתקדם לעבר עמדת ישראל בנוגע לציר פילדלפי, ישראל התקרבה לעמדתה של קהיר בנוגע לניהול מעבר הגבול רפיח הסמוך.

מצרים סגרה את רפיח לאחר השתלטות ישראל על הצד העזתי בתחילת מאי, והתנתה את פתיחתו מחדש בכך שהרשות הפלסטינית תחליף את צה"ל במעבר.

ישראל דחתה בתחילה כל מעורבות של הרשות הפלסטינית בניהול המעבר, כאשר נתניהו השווה את הרשות לחמאס והבהיר כי הוא לא יתן להם דריסת רגל ברצועה.

אבל בשבועות האחרונים נראה כי הרשות הפלסטינית היא האלטרנטיבה היחידה כרגע. יתרה מכך, פתיחה מחודשת של מעבר רפיח היא חלק בלתי נפרד מהצלחת עסקת חטופים, כחלק מהעסקה יתאפשר העברת פצועים מחמאס דרך המעבר כדי לקבל טיפול רפואי בשלב הראשון של הפסקת האש.

 

מצרים ציר פילדלפי מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד