ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
מציאות בלתי נתפסת

סבם של אריאל וכפיר ביבס יתלווה לנתניהו: "באתי להזכיר לעולם"

אלי ביבס יתלווה לראש הממשלה בנאומו בקונגרס האמריקאי: "ביקשתי מנתניהו לקחת את התמונה לפגישה עם ביידן, להזכיר לעולם שיש עוד שני ילדים בשבי". עוד אמר ביבס: "נתניהו אומר שהוא מחויב לנו עד החטוף האחרון ואני מאמין לו"

סבם של אריאל וכפיר ביבס יתלווה לנתניהו: "באתי להזכיר לעולם"
כפיר ואריאל ביבס צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

אלי ביבס, אביו של ירדן, חמיה של שירי וסבם של הילדים אריאל וכפיר שנחטפו בשמחת תורה, ישתתף היום (רביעי) בנאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בפני שני בתי הקונגרס האמריקאי. לדבריו, המטרה היא "להזכיר לעולם שיש עוד שני ילדים בשבי".

בראיון ל'ישראל היום', אומר ביבס: "אני יכול להבין את ההתלבטויות של נתניהו לגבי עסקה, אבל מבחינתי אין התלבטות. חובתו הראשונה כראש ממשלה וחובתנו כעם היא להחזיר את כולם הביתה. ישראל תדע להתמודד עם ההשלכות, וזה נתמך באמירות של כל ראשי הצבא והמודיעין. היו אנשים שאמרו לי לא לצאת עם נתניהו כי הוא מנצל אותי. אך החלטתי לנצל את ההזדמנות שניתנה לי כדי להגיע לבמה הגדולה".

"היה לי חשוב לבוא ולהראות את התמונות של המשפחה", מוסיף האב והסב. "שלשום הבאתי איתי לפגישה עם נתניהו את התמונה של הנכד שלי אריאל, מחזיק ציור, שעליו כתוב המשפט 'אני עף ומציל אנשים שתקועים בתוך הבור'. ביקשתי מנתניהו לקחת את התמונה לפגישה עם ביידן, להזכיר לעולם שיש עוד שני ילדים בשבי. אסור לפספס את העסקה, אנחנו לא יודעים מתי תהיה עסקה נוספת על השולחן. אנחנו חייבים לעשות אותה".

ביבס סיפר כיצד הוא מתכוון לעורר את המודעות האמריקאית לסבלם של בני משפחתו ויתר החטופים המוחזקים בידי המרצחים: "באתי עם פלקט של תמונות בני המשפחה, חשוב לי שהעולם יראה אותן. חשוב לי להזכיר שמאחורי התמונות אלו אנשים ששורדים גיהינום כבר תשעה חודשים".

הוא שיתף בפרטים שידועים לו אודות המגעים לעסקה והביע את עמדתו: "להבנתי, ראש הממשלה עוד לא מוכן לצאת בהצהרה פומבית של הסכמה להפסקת המלחמה ועל זה יש חילוקי דעות. העסקה מדברת על שלושה שלבים שבסופם כולם יוחזרו. לעמדתי חשוב שתהיה תמיד אפשרות להפעיל כוח במידה שההסכם מופר, כדי להבטיח שיושלמו כל השלבים".

עוד הוסיף ביבס בראיון ל'ישראל היום': "נתניהו אומר שהוא מחויב לנו עד החטוף האחרון ואני מאמין לו. התנאים כרגע בשלים לחתום על עסקה ואסור שתתפוצץ. אני מבין שזאת לא עסקה אידיאלית ואני גם לא יודע את הכל, אבל מבחינתי - תביא אותם עכשיו".

משפחת ביבס אריאל ביבס כפיר ביבס החטופים הישראלים ברצועת עזה הקונגרס של ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד