ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
באופן חשאי

השיחה החשאית וההסכמה שבשתיקה ביום שאחרי המלחמה

בזמן שראש הממשלה נתניהו הכין את נאומו לקונגרס אותו ישא היום, השר דרמר בשיחות עם איחוד האמירויות וארצות הברית, הם דנו בהצעות חדשניות לגבי ה"יום שאחרי" בעזה

השיחה החשאית וההסכמה שבשתיקה ביום שאחרי המלחמה
השר רון דרמר צילום: ערוץ כנסת

בזמן שראש הממשלה נתניהו נערך לנאומו היום בקונגרס, דיוויד איגנשיוס מדווח בוושינגטוון פוסט, כי בישראל בוחנים באופן חשאי פתרון לסוגיית "היום שאחרי" המלחמה, מי ישלוט ברצועת עזה.

על פי הדיווח, בשבוע שעבר נערכה פגישה משולשת באבו דאבי. בפגישה השתתף השיח' עבדאללה בן זאיד אל-נהיאן, שר החוץ של האמירויות, השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר, וברט מקגורק, שליחו המיוחד של הנשיא ביידן למזרח התיכון.

הדיפלומטים דנו במינוי רשות פלסטינית "מתוקנת" בהזמנת מדינות ערב, ומאירופה ומדינות נוספות, הם דנו ברשימה של מנהיגי הרשות החדשים האפשריים, בראשם ראש הממשלה לשעבר סלאם פיאד.

לפי מקור שצוטט בעיתון, הסיבה לפגישה בגלל "תסכול מהיעדר חשיבה יצירתית על עזה שלאחר המלחמה". שר החוץ של האמירויות העלה רעיונות ביטחוניים ופוליטיים לאחר סיום הלחימה, בשלב ה-2 של העסקה שעליה דנים.

על פי הדיווח, הרשות הפלסטינית תידרש לקבל תמיכה צבאית ומודיעינית ממדינות שונות, ולמרות ההתנגדות החריפה של נתניהו לרשות, דרמר אמר כי ישראל עשויה להסכים לכך בשתיקה. גורמים רשמיים אמרו שאותן מדינות ערביות שעלו כתומכות אפשריות הן מצרים, מרוקו, קטאר, איחוד האמירויות. מדינות נוספות כוללות את איטליה, ברזיל, רואנדה, אינדונזיה וייתכן ש"מדינה מובילה" נוספת ממרכז אסיה.

איחוד האמירויות חמאס הרשות הפלסטינית רון דרמר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד