ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
"אל תבכו"

מצמרר: ההתכתבות של החטוף מתן צנגאוקר עם אמו רגע לפני שנחטף לעזה

אמו של החטוף מתן צנגאוקר קיבלה לאחרונה את הטלפון של מתן שנמצא בעזה על ידי צה"ל – וכעת חשפה לראשונה את ההתכתבויות האחרונות בינה לבין מתן ובני משפחה נוספים | ״יש כאן מישהו, אני אוהב אתכם, אל תבכו״ כתב לאמו

מצמרר: ההתכתבות של החטוף מתן צנגאוקר עם אמו רגע לפני שנחטף לעזה
ההתכתבות של מתן צילום: באדיבות המשפחה

עינב צנגאוקר, אמו של החטוף מתן צנגאוקר קיבלה לאחרונה את הטלפון של מתן שנמצא בעזה על ידי צה"ל – וכעת חשפה לראשונה את ההתכתבויות האחרונות בינה לבין מתן ובני משפחה נוספים. מתן, נזכיר, נחטף מביתו בניר עוז וב- ynet פרסמו תמלול של ההתכתבות בינו לבין אמו עינב.

מתן שלח לאמו הודעה ראשונה כבר ב-6:32, עם תחילת מתקפת הפתע של חמאס, וכתב בקצרה: "ערות?". כשעתיים לאחר מכן כתב לאמו שהוא ואילנה בסדר. שעה נוספת חלפה, וב-9:12 הוא שאל אותה: "צהל תוקף? יש צה"ל בקיבוצים?". אמו משיבה לו שאין די כוחות ומבקשת: "אל תצאו מהממ"ד כפרה טוב?". הוא השיב בחיוב, ואחרי כ-20 דקות שאל: "יש משהו חדש? תוקפים?".

ההתכתבות האחרונה של מתן צילום: באדיבות המשפחה

שתי דקות לאחר מכן, ב-9:41, הוא עדכן: "אמא, יש כאן עדיין יריות". כאשר שאל "מה עם המחבלים ביישובים" אמו השיבה שיש בהם עדיין מחבלים והפצירה: "אל תדברו בקול". ב-9:44 היא כתבה: "תהיו בשקט, תכבו את האור", ומתן כתב: "אני אוהב אתכם. יש כאן מישהו". אמו כותבת בבהלה: "תחזיק את הדלת!!! הכול יהיה בסדר נשמה שלי". מיד אחר כך כתבה לו: "מתן???", והוא השיב: "רגע. יש כאן אנשים. אני עם הדלת. לא יכול לרשום". אמו ממשיכה לעודד אותו: "תחזיק חזק. אוהבים אותך גם". ב-9:46 מתן מעדכן: "יש כאן ערבים. פורצים לבתים. אני אוהב אתכם". אמו המודאגת מבקשת שלא ישמיעו רעש, והוא כותב לה: "אל תבכו". 

הדקות חולפות, ובינתיים ההתכתבות נמשכת: ב-9:52, כאשר עינב שואלת את בנה אם האנשים שהוא שומע הם אולי חיילים, הוא משיב בשלילה: "הם מדברים ערבית. הם ממש דלת לידי". ב-9:55 הוא כותב: "יש אופנועים מסביב יורים". ב-10:00 מתן תוהה "מתי שולחים כוחות?", ואמו כותבת כי יש חילופי אש בקיבוץ, והוא משיב: "בולשיט. אין הם השתלטו על חצי קיבוץ. תתקשרי למישהו. שיביאו כוחות. תבררי מה קורה". אמו כותבת לו שהיא בקשר עם מוקד 100: "התקשרנו. הם בדרך". ב-10:02 הוא שואל שוב: "התקשרת?", ואמו עונה: "התקשרתי ל-100, אמרו שיש גם חיילים". הוא משיב: "אין".

ההודעה האחרונה של מתן הייתה "הם מנסים להיכנס". עינב ממשיכה להתכתב עם מתן אך ללא מענה. "מתן, מתן, אתה בסדר?" אך כנראה בשלב זה מתן נמצא בידי המחבלים ונחטף לעזה.

מתן צנגאוקר עינב צנגאוקר חטיפה רצועת עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד