ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
לפני שנה וחצי

המפקד שהתריע מפני חוסר בתחמושת: "מנוהל בחובבניות, על סף פשיטת רגל"

"האופן שבו מנוהל תחום התחמושת הוא חובבני ונעדר מקצועיות. חמור מכך, מהצגת ממצאי ביקורות שונות בנושא לאורך שנים, ניכר כי פערים אלו מוכרים ולא זכו לטיפול". כך מפקד זרוע היבשה בינואר 2023

המפקד שהתריע מפני חוסר בתחמושת: "מנוהל בחובבניות, על סף פשיטת רגל"
תחמושת צבאית צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

מפקד זרוע היבשה האלוף תמיר ידעי כינס ישיבה בשלהי ינואר 2023 שעסקה בתחקיר על מיצוי משאב התחמושת בזרוע היבשה, בדגש על הקצאת החימושים לאימונים בזרוע היבשה.

האלוף ידעי התייחס לניהול התחמושת ואמר אז: ״הממצאים והמסקנות מצביעים על תמונת מצב עגומה מאוד״. לדבריו, "אם היינו חברה אזרחית, היינו על סף פשיטת רגל". את הדברים חושף באישור הצנזורה, העיתונאי אבישי גרינצייג ב'כאן 11'.

ידעי הוסיף ואמר, "האופן שבו מנוהל תחום התחמושת הוא חובבני ונעדר מקצועיות. חמור מכך, מהצגת ממצאי ביקורות שונות בנושא לאורך שנים, ניכר כי פערים אלו מוכרים ולא זכו לטיפול".

גדי סיארההאלוף תמיר ידעיצילום: גדי סיארה

בישיבה השתתף גם מבקר זרוע היבשה. מפקד מז"י הוסיף ותקף כי אם ישנו חוסר, לא ברור כיצד ממשיכים לבצע אימונים נוספים שלא הוקצתה להם תחמושת ייעודית.

סוגיית החימושים היא אחת הסוגיות שמבקר המדינה מתניהו אנגלמן הודיע שיבדוק ביחס למלחמה, אלא שהבדיקה בעניין זה עוד לא החלה וטרם נאספו המסמכים.

יש להדגיש כי דברי מז״י נאמרו בינואר 2023, ומאז הגיעו חימושים רבים מאוד, ודבריו של ידעי לא משקפים את המציאות ואת מצב החימושים כיום.

דובר צה"ל לא מסר תגובה.

תמיר ידעי תחמושת חימושים מפקד זרוע יבשה מבקר המדינה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד