ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
הקונספציה ביו"ש

הודעת דובר צה"ל הכעיסה את הימין: מאיזה ארגון המחבל שחוסל?

צה"ל והשב"כ הודיעו על חיסולם של שני מחבלים בכירים בטול כרם, אך נמנעו מלציין כי אחד מהם הוא מפקד זרוע טרור המזוהה עם הפת"ח

תקיפה בטול כרם. תמונת ארכיון
תקיפה בטול כרם. תמונת ארכיון צילום: רשתות ערביות

צה"ל והשב"כ הודיעו הבוקר (שלישי) על חיסולו של ראש התארגנות הטרור של חמאס בטול כרם, ולצידו חוסל גם המחבל מוחמד עוד, "מחבל בהתארגנות הטרור במחנה טול כרם", כך נכתב בהודעת ארגוני הביטחון.

בהודעה, צה"ל והשב"כ נמנעו מלציין את שיוכו הארגוני של המחבל השני שחוסל, מוחמד עוד, אף שהוא ידוע כמפקד "חללי אל אקצא" של הפת"ח. 

כאן המקום להזכיר כי במהלך הסכמי אוסלו הכירה ישראל בארגון הגג אש"ף, המורכב בעיקרו מהפת"ח, כ"נציגו הלגיטימי של העם הפלסטיני".

כתב 'ישראל היום' חנן גרינווד, בירר מדוע לא צוין בהודעה שיוכו הארגוני של המחבל עוד, ופרסם כי בצה"ל ביקשו להגדיר את המחבל כמפקד "חללי אל אקצא", אך בשירות הביטחון הכללי התעקשו שאין אינדיקציה לכך.

לטענת גרינווד, התפיסה שעומדת מאחורי ההנחה של השב"כ היא שאבו מאזן פירק את גדודי חללי אל אקצא ב-2008 ושמאז, תיאורטית, אין קשר בין תאי טרור בשטח שמכנים את עצמם כך.

בפועל, כל העת ניתן לראות מודעות אבל מטעם הפתח על הרוגים שכאילו לא משתייכים להם וניחומי אבלים המוניים של קצינים במנגנונים הפלסטיניים.

לפי גרינווד, זו ככל הנראה הסיבה לכך שלשב"כ לא נוח לייחס את פעילות הטרור לפת"ח ולמעשה לרשות הפלסטינית ומעדיף לשמור על עמימות באשר למעורבות הרשות בפעילות טרור. 

גם בחמאס, הוציאו בינתיים הודעה שמחזקת את שיוכו הארגוני של המחבל עוד. בארגון הטרור חמאס כתבו כי מי שהותקפו הם "מנהיג המג'אהיד אשרף עיד נאפי, מפקד גדודי השהידים עז אלדין אלקסאם במחנה טול כרם וחבריו, המפקדים בחללי אל-אקצא. בריגדות, מוחמד עוואד ומוחמד בדי".

בתוך כך, בכיר חמאס מוסא אבו מרזוק אמר הבוקר כי ארגון הטרור חתם על הסכם "אחדות לאומית" עם קבוצות פלסטיניות אחרות, כולל יריבים כמו ארגון פת"ח, בעת ביקור בסין.

"אנחנו חותמים היום על הסכם לאחדות לאומית ואומרים שהדרך להשלמת המסע הזה היא אחדות לאומית. אנו מחויבים לאחדות לאומית וקוראים לכך", אמר אבו מרזוק.

שר החוץ של סין הודיע כי 14 פלגים פלסטיניים, כולל חמאס ופתח, הסכימו להקים "ממשלת ביניים של פיוס לאומי" שתשלוט ברצועת עזה ב"יום שאחרי" המלחמה.

הרשות הפלסטינית הפת"ח טרור שב"כ צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד