ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
ערכו פגישה חשאית

ארה"ב, ישראל ואיחוד האמירויות שוחחו על "היום שאחרי"

השר לעניינים אסטרטגיים דרמר ויועצו של ביידן מקגורק הגיעו לאיחוד האמירויות לפגישות במהלכן דנו בשאלת "היום שאחרי" ברצועת עזה. השבוע פירסמו באיחוד האמירויות את חזונם בעניין

ארה"ב, ישראל ואיחוד האמירויות שוחחו על "היום שאחרי"
פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה צילום: דובר צה"ל

ארה"ב, ישראל ואיחוד האמירויות ערכו פגישה באבו דאבי ביום חמישי האחרון כדי לדון בתוכניות ליום שאחרי בעזה, כך אמרו שני גורמים ישראלים ל"אקסיוס".  

הגורמים הישראלים אמרו ששר החוץ של האמירויות עבדאללה בין זאיד אירח את הפגישה. היועץ הבכיר של הנשיא ביידן למזרח התיכון, ברט מקגורק, השתתף מהצד האמריקני והשר הישראלי לעניינים אסטרטגיים רון דרמר, איש סודו הקרוב של נתניהו, השתתף מהצד הישראלי.

השבוע דווח כי באיחוד האמירויות הכריזו רשמית כי הם תומכים בהקמת כוח בינלאומי ברצועת עזה, "שיהיה צעד ראשון לפתרון הסכסוך בין ישראל לפלסטינים - וכשלב ביניים שיוביל להקמת מדינה פלסטינית".

במאמר מפורט ב"פייננשל טיימס" הבריטי, כתבה עוזרתו של שר החוץ האמירותי לעניינים מדיניים, לאנה נוסייבה, כי יש צורך להקים "כוח משימה רב לאומי זמני בעזה". עוד הוסיפה הבכירה האמירותית כי המהלך צריך להיות מלווה "בהפסקת הבנייה בהתנחלויות וההסתה לאלימות בשטחים מצד גורמים ישראליים".

"התחושה היא שהגיע הזמן לקדם את העניין", אמרו גורמים המעורים בסוגייה לכאן חדשות. באמירה הפומבית של האמירויות יש מסר לקהילה הבינלאומית, אבל גם לישראל: יש דרך לבנות שלטון אזרחי - ללא חמאס בעזה. עם זאת, אותם גורמים הביעו סקפטיות לגבי היכולת של ראש הממשלה בנימין נתניהו - לקדם את הדרישה של המדינות הערביות בעניין.

איחוד האמירויות היום שאחרי רון דרמר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד