ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
נפלו למלכודת

עשרות חיילים רוסים אכלו אבטיחים מורעלים, חלקם מתו

לפחות 12 חיילים רוסים מתו ועוד 30 אושפזו לאחר שאכלו אבטיחים מורעלים שנשלחו על ידי אוקראינים בעיר שהרוסים כבשו

עשרות חיילים רוסים אכלו אבטיחים מורעלים, חלקם מתו
טנקים רוסיים הרוסים צילום: באדיבות המצלם

לפחות 12 חיילים רוסים מתו ועוד 30 אושפזו בבית החולים לאחר שאכלו אבטיחים שהורעלו על ידי לוחמי התנגדות אוקראינים בעיר כבושה.

חיילים רוסים נמצאים בעיר מריופול האוקראינית שנכבשה, והם קיבלו את האבטיחים מתושבים מקומיים בעלי אזרחות רוסית, שקיבלו אותם ממתנגדי רוסיה בעיר, כך על פי דיווחים בתקשורת המקומית.

ה'דיילי מייל' דיווח כי האבטיחים ניתנו ללוחמי התנגדות מקומיים אוקראינים, שהעבירו אותם לרוסים מקומיים שמכרו אותם לאחר מכן לחיילים רוסים. לאחר מקרי המוות, קבוצת התנגדות אוקראינית פרסמה: "זה בשבילכם, חבר'ה! תודה שהגנתם עלינו".

פיוטר אנדריושצ'נקו, יועצו של ראש העיר הגולה של מריופול, ואדים בויצ'נקו, אמר: "תנועת ההתנגדות נלחמת באופן פעיל". הוא הוסיף כי רוסים שעברו לשטחים הכבושים נשכרו לספק את הפירות המורעלים.

הוא אמר לתקשורת האוקראינית: "האנשים שלנו [האוקראינים] אינם משתתפים ישירות במשלוח של 'מתנות' מסוכנות כאלה לרוסים. תמיד יש אנשים שמגיעים בהמוניהם מרוסיה ורוצים להרוויח כסף. כלומר, הם רוצים לסחור במשהו. המבצע היה פשוט. היה ברור שקונים אבטיחים לבסיס צבאי".

מריופול נכבשה לאחר קרב של שלושה חודשים ב-2022. העיר נותרה מאז בהריסות עם כיסי התנגדות המבצעים פעולות חבלה קטנות נגד הרוסים. בשנה שעברה, דווח על 24 חיילים רוסים שמתו לאחר ששתו וודקה מורעלת שסופקה על ידי קבוצת התנגדות אחרת בחצי האי קרים הכבושה

חודשיים אחרי פרוץ המלחמה דיווחנו כי האוקראינים עושים הכל כדי למנוע מהרוסים לכבוש יעדים כולל ניסיון הרעלה. הרוסים סיפרו כי עוגה שניתנה לחיילים על ידי תושבים אוקראינים, הייתה מורעלת, וכתוצאה מכך שני חיילים מתו ו-28 חיילים נפצעו.

בנובמבר 2023 דיווחנו כי שלושה סוכנים משירות הביטחון של רוסיה ה-FSB מתו באוקראינה לאחר שאכלו ארוחה שכללה גם רעל עכברים. סוכן רביעי אושפז לאחר שבלע גם את האוכל המזוהם בעיר הכבושה מליטופול באזור זפוריז'יה.

ההרעלה הקטלנית התרחשה, כאשר קבוצה של סוכני FSB שהוצבה במליטופול הזמינה מזון ומשקאות אלכוהוליים לביתם מאחת המסעדות המקומיות.

זמן קצר לאחר שהסוכנים אכלו את ארוחתם, הובהלו ארבעתם לבית החולים, שם מתו שלושה מהם, והרביעי נותר באשפוז.

אבטיחים הרעלה מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד