ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
מיזם מיוחד:

קייטנות ופעילויות לילדים שחזרו מהשבי ומשפחות חטופים

משרד הרווחה והסוכנות היהודית במיזם מיוחד - קייטנות ופעילויות הפוגה לילדים שחזרו מהשבי ולילדי משפחות חטופים. מרגי: "זהו מיזם חשוב שיעניק לילדי משפחות החטופים והשבים הקלה ותמיכה"

קייטנות ופעילויות לילדים שחזרו מהשבי ומשפחות חטופים
שחרור חטופים משבי החמאס צילום: תעמולת חמאס

משרד הרווחה והביטחון החברתי והקרן לנפגעי טרור של הסוכנות היהודית גיבשו מיזם מיוחד עבור ילדים ובני נוער שחזרו מהשבי וילדים ממשפחות חטופים, הכולל תכניות הפגה ייעודיות לחופשות הקיץ והחגים. במימון מלא של משרד הרווחה והסוכנות היהודית.

המיזם יחל בתחילת חודש אוגוסט עם סיום המחזור הראשון של קייטנות החופש הגדול וצפוי להימשך עד לסיום חגי תשרי ומיועד לילדים ולבני נוער בגילאי 6-18 שחזרו מן השבי, ולילדים שבני משפחתם עדיין חטופים ברצועת עזה, כולל ילדים מהמעגלים המשפחתיים הרחבים יותר.

הפעילויות המתכוננות נועדו לספק יציבות גם בזמנים שאינם נמצאים במסגרות החינוכיות, ולהמשיך את תהליך השיקום שהחלו הילדים ובני הנוער במהלך השנה האחרונה, באמצעות פעילויות פנאי והפגה. זאת לצד פעילויות יזומות יחד עם ילדים מקבוצת השווים ועם דמות משמעותית המלווה אותם. כל אלו אמורים לשמש מסגרת מכילה ותומכת עבור הילדים תוך ליווי צמוד של עובדים סוציאליים.

בין הפעילויות המתוכננות: קייטנה לילדים ממשפחות חטופים ושבים בגילאי 6-12 שתתנהל במתכונת ניידת בה בכל יום יבקרו הילדים במקום חוויתי אחר ובנוסף, סדנת גלישה בת מספר ימים לבני נוער ממשפחות אלו. זאת לצד ימי הפוגה חודשיים שמיועדים לילדים המעדיפים לקחת חלק בפעילויות שיא עם קבוצת השווים שלהם ולא במסגרת של קייטנה. בניית התכנים והתפעול של מערך ימי ההפוגה תבוצע על ידי הקרן לנפגעי טרור של הסוכנות היהודית, בשותפות משרד הרווחה. ימי הפעילות יכללו פעילויות שוברות שגרה כמו ספורט אתגרי, אירועי תרבות, פנאי ועוד. את כל הפעילויות ילווה צוות חינוכי שמתמחה בעבודה עם ילדים נפגעי טראומה.

דוברות הכנסתהשר מרגיצילום: דוברות הכנסת

שר הרווחה והביטחון החברתי, יעקב מרגי אמר: "זהו מיזם חשוב ומבורך שיעניק לילדי משפחות החטופים והשבים הקלה ותמיכה בתקופה בה אינם נמצאים במסגרות החינוכיות, כדי להתמודד עם הקושי והטראומה שהם חווים יום יום, ולספק להם יציבות והמשך הליך טיפולי, תוך ליווי צמוד של עובדים סוציאליים מהמשרד. מיזם חשוב זה מצטרף לליווי והסיוע הסוציאלי הצמוד שמעניק משרד הרווחה מפרוץ המלחמה למשפחות החטופים והשבים. נמשיך לפעול ולפתח מענים עבור משפחות החטופים והשבים, בתקווה ובתפילה שנראה את כולם חוזרים הביתה כמה שיותר מהר. אני מבקש להודות לסוכנות היהודית על ההתגייסות והשותפות למען שלומם ורווחתם של משפחות החטופים והשבים. זה מעיד פעם נוספת על הערבות ההדדית של העם היהודי בארץ ובתפוצות".

יו"ר הקרן לנפגעי טרור של הסוכנות היהודית איילת נחמיאס ורבין אמרה: ״במשך שנים הקרן מפעילה עבור ילדים נפגעי טרור קייטנות מיוחדות, שנערכות במיוחד בחודש אוגוסט, כדי לתת מענה בתקופה שבה אין מסגרות חינוכיות. בשל היקף הילדים שנפגעו מהטרור מאז 7/10 והאוכלוסיות שספגו כאב בלתי נסבל כמו משפחות החטופים והשבים החלטנו בקרן של הסוכנות היהודית, שפועלת בתמיכת הקהילות היהודיות בעולם, לשלב מאמצים עם היכולות המקצועיות של משרד הרווחה, כדי לייצר אימפקט משמעותי הרבה יותר עבור המשפחות והילדים. יחד, אנחנו מבקשים לעטוף את הילדים באהבה ולומר להם שהם לא לבד״.

 

 

 

 

 

יעקב מרגי משרד הרווחה הסוכנות היהודית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד