ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
ברקע פרישת ביידן

השגריר בארה"ב: "להאריס היו לא מעט אמירות בעייתיות"

שגריר ישראל בוושינגטון, מייק הרצוג, אמר בעקבות פרישת ביידן מהמירוץ לנשיאות כי "אני חושב שמעטים בפוליטיקה האמריקנית ציוניים כמו ביידן". על קמלה האריס: "היו לה לא מעט אמירות בעייתיות על המלחמה בעזה"

השגריר בארה"ב: "להאריס היו לא מעט אמירות בעייתיות"
מייק הרצוג צילום: מתוך הטוויטר שלו

שגריר ישראל בוושינגטון, מייק הרצוג, טען בריאיון ל"ווינט" כי בארה"ב יהיה קשב רב לביקור נתניהו ולסוגיה האיראנית למרות הדרמות הפוליטית הפנימיות. 

הרצוג אמר: "במישור הבילטרלי בין ישראל לארצות הברית, יש עולם שלם של נושאים שעל סדר היום, שלא מחכים ולא יכולים לחכות, והנושאים הללו יידונו פה בביקור ראש ממשלה". 

עוד הוסיף: "ראש הממשלה מגיע לכאן כשישראל נמצאת במלחמה קשה כבר למעלה מתשעה חודשים. אולם מוקד הביקור מבחינה אסטרטגית הוא הציר האיראני".

"ביידן אישית והממשל שלו מאוד מאוד מעוניינים בעסקה ומושקעים בזה", אמר. "אני חושב שביידן גם ירצה שזה יהיה חלק מהמורשת שלו, ולכן אני חושב שהם ימשיכו להתמקד בזה בסדר עדיפות גבוה. יש לביידן אינטרס אסטרטגי, ואני חושב גם פוליטי לקדם את זה, והאינטרס לא פחת".

בהתייחסו לפרישת הנשיא ביידן אמר: "קודם כל אני חושב שמעטים בפוליטיקה האמריקנית ציוניים כמו ביידן. זה בא אצלו מה מהלב, מהקישקס, הוא מגדיר את עצמו בגאווה כציוני, ואני חושב שלאורך כל חייו בפוליטיקה האמריקנית, הוא היה תומך גדול של מדינת ישראל". 

"לגבי קמלה האריס, בסך הכל הרקורד שלה הוא חיובי, והיא הביעה לא פעם תמיכה במדינת ישראל, ותמיכה בסיוע אמריקני לישראל", אמר. "ויחד עם זה, בחודשים האחרונים היו לה לא מעט התבטאויות בעייתיות בהקשר של המלחמה בעזה. אני חושב שגם הרגשנו שם את ההשפעה של המחנה היותר פרוגרסיבי במפלגה הדמוקרטית, והרגשנו בזה יותר ככל שהעונה הפוליטית פה התלהטה. האם זה משהו שימשיך ללוות אותנו גם להבא? נצטרך לראות וכמובן לקיים איתה דיאלוג בדברים האלה".

מייק הרצוג ג'ו ביידן ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד