ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
ציר הרשע

רוסיה ואיראן לקראת הסכם דרמטי

סגן שר החוץ הרוסי הודיע כי בקרוב ייחתם "הסכם אסטרטגי מקיף" בין רוסיה לבין איראן. ההסכם יכלול הסכמה להעברת נשק איראני לרוסיה בתמורה לידע רוסי טכני ונפט

רוסיה ואיראן לקראת הסכם דרמטי
פוטין צילום: שאטרסטוק

סגן שר החוץ של רוסיה הודיע כי הושלמה העבודה לקראת "הסכם אסטרטגי מקיף" בין רוסיה לבין איראן. ההסכם צפוי להיחתם בזמן הקרוב. לדברי סגן השר מדובר ב"הסכם היסטורי". 

לפי דיווח אלכס נירנבורג ב"כאן 11" ההסכם כולל בין היתר הסכמה להעברת נשק איראני לרוסיה בתמורה לידע רוסי טכני ומכירת נפט רוסי לאיראן במחיר זול. 

בשבוע שעבר תקף שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב את בריטניה על "הצהרת בלפור", התמיכה הבריטית ההיסטורית בהקמת בית לאומי ליהודים בארץ ישראל, שניתנה בשנת 1917. לברוב אמר כי "הספר הלבן" ו"הצהרת בלפור" מהווים התערבות מערבית בוטה בענייני המזרח התיכון.

לברוב הוסיף: "העבר הקולוניאלי והמנדטורי של המזרח התיכון וצפון אפריקה מהווה ירושה קשה עבור מדינות האזור. הסכם 'סייקס פיקו', 'הצהרת בלפור' ו'הספר הלבן' מהווים מוקשים עם הפעלה מושהית הממשיכים להתפוצץ עד היום. המצב רק מחמיר בעקבות הניסויים הגאו-פוליטיים של המערב. אנו משוכנעים שעמי האזור צריכים לקבוע את דרכם בלא התערבות חיצונית".

רוסיה איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד