ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
רוע ושנאה בבירה

מסעדה ישראלית-פלסטינית הושחתה בגרמניה: בקבוקי יין וכוסות הושלכו ונופצו

מסעדת כנען בברלין המסלמת דו-קיום בין ישראלים לפלסטינים, סבלה מונדליזם. מסעדת כנען מנוהלת על ידי יהודי ופלסטיני. שניהם מגיעים במקור מישראל. המפעילים פועלים בפומבי למען השלום

מסעדה ישראלית-פלסטינית הושחתה בגרמניה: בקבוקי יין וכוסות הושלכו ונופצו
יין על הרצפה וכסאות זרוקים צילום: מסעדת כנען בברלין

ביום ראשון בלילה, אלמונים השחיתו את המסעדה הישראלית-פלסטינית "כנען" בברלין. המשטרה אישרה שהם היו במקום וחוקרים את ההשחתה. החקירה הראשונית מבוססת על חשד לפריצה, אך לא ניתן לשלול מניע פוליטי.

בעלי המסעדה כתבו בחשבון האינסטגרם שלהם, כי שוטר במקום כבר הטיל ספק בתיאוריית הפריצה, אחרי הכל שום דבר לא נגנב. זה נראה יותר כמו מעשה של שנאה. כוסות נשברו ובתמונה אחת ניתן לראות כתם גדול של יין. "המקום שלנו חולל במעשים שפלים והשנאה הופצה בכל המסעדה", כתבו.

מסעדת כנען מנוהלת על ידי יהודי ופלסטיני. שניהם מגיעים במקור מישראל. המפעילים פועלים בפומבי למען השלום. רק בשבוע שעבר אירחה המסעדה אירוע יהודי-מוסלמי.

"למרות המתקפה הפחדנית יש להבהיר: כנען לא תיכנע לאיומים ולשנאה" כתבו. שני מפעילי המסעדה, עוז בן דוד וג'ליל דביט - האחד יהודי והשני פלסטיני - החליטו להגדיל את הפעילות במסעדה: "יחד נתגבר על השנאה ונמשיך ליצור מרחב שבו כולם מוזמנים ויחגגו" ציינו.

בראיון לעיתון היהודי הגרמני Jüdische Allgemeine סיפר בן דוד על התקיפה: "כולנו מאוד בהלם. קיבלתי טלפון ביום ראשון בבוקר ממנהל המסעדה, שהסביר בדמעות שכוסות נשברו, בקבוקי יין מנופצים וכיסאות ניזוקו. התקשרנו מיד למשטרה וכשהיא עזבה התחלנו לנקות הכל. הבאנו כיסאות חדשים מהמרתף שלנו וכעבור חמש שעות שוב היינו פתוחים".

האם המסעדה שלך אוימה או פרצה בעבר? הוא נשאל: "כמו כל מסעדה בברלין, היו לנו פריצות בעבר, אבל לא מהסוג הזה הפעם שום דבר לא נגנב. זה היה הרס טהור. אני לא רוצה להפנות אצבע מאשימה לאף אחד, נראה שאנחנו מעוררים הרבה דברים אצל אנשים. זה לא משנה אם זה הגיע מהפינה השמאלנית הקיצונית או הימנית הקיצונית".

איך אתה מתמודד עם המצב עכשיו? הוא נשאל: "מה שחשוב לג'ליל ולי זה שנפעל, שנהיה פעילים עוד יותר, שנישאר ביחד. בשבוע שעבר ארחנו בראנץ' יהודי-מוסלמי נפלא. כולנו עובדים כאן יחד, פלסטינים, מוסלמים, יהודים, נוצרים, בודהיסטים, כולם. יש לנו חזון ואנחנו מאמינים בעבודה משותפת, שמה שאנחנו עושים הוא הדרך הנכונה. למרות זאת, כמובן כולנו בהלם".

בעלי המסעדה פתחו בקמפיין גיוס המונים לשפץ את הנזקים, עד עתה נתרמו 21,118 יורו, מתוך יעד של 25,000 אירו.

גרמניה אנטישמיות ברלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד