ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
הרקע לא ברור

חריג: תייר אמריקאי מבוגר וילד מיוחד גרמו נזק לרכבים בבירה

הבוקר נעצר לחקירה תייר בן 72 מארה"ב, בחשד שגרם נזק במזיד לכלי רכב בעיר העתיקה בירושלים. אמש בשעות הערב אותר בן 10 עם צרכים מיוחדים שהצית כלי רכב בשכונת שייח' גראח. בשני המקרים נשלל חשד לפשעי שנאה

חריג: תייר אמריקאי מבוגר וילד מיוחד גרמו נזק לרכבים בבירה
גרימת הנזק לרכבים בעיר העתיקה צילום: דוברות המשטרה

הבוקר (שלישי) התקבל במוקד 100 של המשטרה, דיווח מאדם שזיהה כי נגרם נזק לרכבו שחנה בסמוך לשער החדש בעיר העתיקה בירושלים. 

למקום הוזעקו שוטרי מרחב דוד במחוז ירושלים, שהבחינו בנזק שנגרם למראות ולשמשות של שלושה כלי רכב שחנו במקום. בשחזור ממצלמות האבטחה שביצעו תצפיתני מבט 2000 (מרכז השליטה הויזנטי במרחב דוד), הם הבחינו בחשוד מבוגר שהתהלך בסמוך לשער החדש כשהוא לבוש בגדים לבנים, כשבשלב מסוים הוא גורם נזק לכלי רכב במזיד, באמצעות בלוק ואבנים, גורם נזק לשער חשמלי במקום ובהמשך הפיל לקרקע קטנוע חונה. 

בפעילות מהירה ומקצועית, תצפיתני מרחב דוד במבט 2000, הצליחו לאתר את החשוד מתהלך באיזור רחוב סולטן סולימאן הסמוך, והכווינו למקום את שוטרי תחנת שלם. 

השוטרים זיהו את החשוד מתהלך ברחוב ועצרו אותו לחקירה. מבירור פרטיו עולה כי מדובר בנתין זר, תייר (נוצרי) בן 72. בהתאם למצבו הרפואי-נפשי של החשוד, יוחלט על המשך הטיפול המשטרתי בו במסגרת החקירה. 

במקרה אחר שהתרחש אמש בשעות ערב, התקבל דיווח במשטרה על שריפת שתי משאיות ורכב פרטי נוסף בשכונת שייח' ג׳ראח בירושלים. שוטרי תחנת שלם במחוז ירושלים שהוזעקו למקום הבחינו בשלושת כלי הרכב השייכים לתושבי השכונה, שחלקם נשרפו כליל. 

מפעולות חקירה משטרתיות ראשונית בזירה, עלה החשד להצתה מכוונת של כלי הרכב ונפתחה חקירה בתחנת שלם. לאחר איסוף ממצאים וראיות, התברר כי החשוד בהצתת הרכב הוא ילד בן 10 (מוסלמי, תושב השכונה) עם מוגבלות/צרכים מיוחדים. 

בהתאם הוא הובא לתחנת המשטרה שלם בליווי אביו, והועבר דיווח מתאים בנושא לגורמי הרווחה, לצורך המשך הטיפול באפיקים המתאימים.

במשטרה מציינים כי בשני המקרים, המתלוננים חשבו תחילה וציינו בפני השוטרים כי מדובר לדעתם בפשעי שנאה שבוצעו. ואולם, כאמור איתור מהיר של המעורבים ע״י שוטרי מחוז ירושלים, בירור זהותם, ופעולות החקירה הראשוניות שבוצעו - שללו לחלוטין את האפשרות הזו. חקירת המקרים במשטרה נמשכת.

משטרת ישראל ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד