ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
לראשונה

יפן הכריזה על סנקציות נגד 4 ישראלים בגין "אלימות"

יפן הודיעה על סנקציות נגד ארבעה ישראלים בגין "אלימות נגד פלסטינים בגדה המערבית". זו הפעם הראשונה שיפן מטילה סנקציות על מתנחלים

יפן הכריזה על סנקציות נגד 4 ישראלים בגין "אלימות"
מתנחלים לצד חיילים: אילוסטרציה צילום: Sraya Diamant/Flash90

יפן הטילה סנקציות על ארבעה מתנחלים בעקבות אלימות נגד פלסטינים בשטחים. דובר הממשל היפני יושימאסה היאשי, אמר: "מקרי אלימות של כמה מתנחלים ישראלים התגברו באופן דרמטי מאז אוקטובר האחרון. במצב זה, ובהתחשב בצעדים שנקטו מדינות G7 ואחרות, החלטנו להגדיר אותם כיעדים להקפאת נכסים", כך דווח ב-Ynet.

ארה"ב, בריטניה וקנדה כבר הטילו סנקציות על מתנחלים מאותה סיבה. עוד הבהיר דובר הממשל היפני כי "אנו ניישם את הצעדים עליהם החלטנו, ונמשיך לקרוא לממשלת ישראל לעצור לחלוטין את פעילות ההתנחלויות, תוך שיתוף פעולה מלא עם הקהילה הבינלאומית".

הסנקציות הוטלו נגד ינון לוי, צבי בר יוסף, משה שרביט ונריה בן פזי. זאת הפעם הראשונה שיפן מטילה סנקציות על ישראלים.

יפן הטילה גם סנקציות על ארגון חמאס ובכיריו ומתייחסת אליו כארגון טרור. בנוסף, שרת החוץ יוקו קמיקאווה הגיעה לביקור הזדהות בישראל בנובמבר האחרון, ובדצמבר אירחה בטוקיו משפחות חטופים.

עוד דווח בווינט, כי שרת החוץ שיגרה לפני מספר שבועות מכתב ברכה לשר החוץ ישראל כ"ץ, לאחר חילוצה של נועה ארגמני. יפן אינה מכירה במדינה פלסטינית, שלא כמו רבות ממדינות המערב, ודפוס הצבעותיה במועצת הביטחון הוא נגד הצעות ההחלטה של אלג'יריה ורוסיה בדבר כפיית הפסקת אש. למרות שחידשה את המימון לאונר"א, הקפידה שלא להעביר כספים אלא לרכוש מוצרי היגיינה ומוצרים לתינוקות.

 

יפן סנקציות חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד