ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
3,660,752 רכבים

זוהי מלכת הריקולים של ארצות הברית

על פי הנתונים, מלכת הריקולים של ארצות הברית בחצי השנה האחרונה היא פורד. במקום השני נמצאת הפתעה

זוהי מלכת הריקולים של ארצות הברית
פורד ביצעה את המספר הרב ביותר של ריקולים - 31 במספר בחצי שנה ועם השפעה על מעל ל-3.5 מיליון רכבים מתוצרתה צילום: פורד

פורד היא מלכת הריקולים של ארצות הברית, כך עולה מנתונים חצי שנתיים המתפרסמים בארצות הברית. למי שאינו מכיר, אנחנו מקפידים לספר לכם על ריקולים למען בטיחותכם אבל אם לא קראתם, ריקול הוא מצב בו יצרן רכב מגלה שהמכונית שלו עלולה לפתח תקלה, או שכבר פיתחה תקלה, אחרי כמה שנים או כמה חודשים על הכביש.

מדוע היצרן רק מגלה שיש תקלה אחרי כל כך הרבה זמן ולא כשהאוטו חדש? כי לפעמים יש אילוצים: למשל יצרן רכב לא יכול באמת לנסוע עם מכונית 200,000 קילומטר במדבר כדי לגלות אם חלק מסוים בה יתפרק, ולכן אחרי שנתיים שלוש או אפילו עשר, המכוניות שכן נוסעות במדבר מתקלקלות והיצרן יודע – ומודיע על ריקול.

הנתונים שמתפרסמים בארצות הברית מתייחסים לשני נושאים שנבדקו בחצי השנה האחרונה: כמה מכוניות יש בריקולים וכמה ריקולים היו. כאן לפעמים הסטטיסטיקה עובדת לרעת היצרן: אם הוא יצרן שמוכר היטב ואז יש ריקול, אז ברור שהרבה מכוניות יהיו מעורבות בריקול. כי הרבה אנשים קנו אותן. אבל אם יש פשוט הרבה ריקולים, זה אומר שעבודת המחקר והפיתוח של היצרן לא היתה כל כך מושלמת.

על פי הנתונים, מלכת הריקולים של ארצות הברית בחצי השנה האחרונה היא פורד. פורד הכריזה בחצי השנה האחרונה על 31 ריקולים בארצות הברית שכללו 3,660,752 רכבים.

במקום השני נמצאת הפתעה – חברה החושבת על עצמה כחברת טכנולוגיה ולא כיצרנית רכב: טסלה, עם שמונה ריקולים. אבל בגלל הפופולאריות העצומה של יצרנית הרכב החשמלי הריקולים שלה כללו 3,552,178 רכבים.

את המקום השלישי מחזיקה קרייזלר עם 28 ריקולים שכללו 2,247,965 רכבים. במקום הרביעי קיה הקוריאנית עם 15 ריקולים שכללו 1,120,958 רכבים. ואת החמישיה הפותחת סוגרת הונדה - שהיו לה רק שישה ריקולים אבל אלה כללו 1,081,022 רכבים.

במקום השישי יושבת טויוטה שהודיעה על 10 ריקולים בלבד אבל הם כללו 1,012,730 רכבים. ואחרי טויוטה נמצאת פולקסווגן עם 10 ריקולים שכללו 725,620 רכבים.

מי במקומות האחרונים? מי שמכר הכי פחות. לחברת "פאראדיי פיוצ'ר" שלא משווקת בישראל מכוניות היה ריקול בודד שכלל 11 מכוניות בלבד בחצי שנה. ובמקום השני מהסוף נמצאת יצרנית מכוניות היוקרה מזראטי עם 2 ריקולים בלבד, שכללו רק 58 מכוניות.

 

 

מזראטי ריקול פורד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד